Pijte dovoljno vode, kako biste bili zdravi tokom zime

Voda

Mnoga istraživanja pokazuju da više od 70% ljudi ne pije dovoljno vode. Nedostatak vode u organizmu tokom dana može loše da utiče na fizičku formu i naše intelektualne sposobnosti.

Kada osetimo žeđ, telo signalizira opasnost.

Voda je osnovni gradivni deo našeg tela i neophodna nam je za sve životne funkcije. Osećanje žeđi se najčešće javlja da bi nas na neki način obavestilo o manjku vode u našem organizmu. Pokazuje nam da je došlo do dehidratacije. Žeđ je odbrambeni mehanizam.

Za šta nam zaista služi voda?

Ona učestvuje u svim životnim procesima i procesima razmene hranljivih materija u našem organizmu. Ona pomaže u razmeni hranljivih sastojaka, učestvuje u regulaciji telesne temperature kroz znojenje, učestvuje u izbacivanju tečnog otpada itd.

Obnavljanje vode u telu postiže se uz uzimanje najmanje 2.5 l tečnosti na dan. Na taj način kompenzujemo vodu izgubljenu kroz znoj i urin. Kada se naruši ta ravnoteža, u telu dolazi do dehidratacije. Telo ne sadrži vodene rezerve, te je važno da mu svakodnevno obezbeđujemo dovoljnu količinu vode.

Kako da se efikasno hidriramo?

Mineralna voda

Konzumacijom hrane obezbeđujemo telu do 1 litar vode na dan. To znači da preostalih litar i po, koji su nam dnevno neophodni, moramo uneti u telo uzimanjem tečnosti. To je prosečna količina, a količina vode koja je potrebna dnevno zavisi od uzrasta, težine, fizičkog opterećenja svakog čoveka. Uzimaju se u obzir i spoljni faktori kao što su godišnje doba, temperatura, vlažnost vazduha itd.

Do kakvih posledica dovodi dehidratacija našeg tela?

Nedostatak vode sigurno će uvećati rizik od urinarnih infekcija, kamena u bubregu i hroničnog zatvora.

Nema naučnih dokaza da uzimanje veće količine tečnosti održava kožu mladom i pomaže gubitku telesne težine.

Komentari

Pošalji
5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni: