Pravilna rešenja u ishrani kod problema sa stomakom

Zdrav stomak

Svi maštamo o tome da imamo gladak i čvrst stomak, ne samo zbog toga što nam daje veće samopouzdanje, već i zbog toga što je simbol dobrog zdravlja. Ravan stomak govori o opštem dobrom zdravstvenom stanju. Onda se stomak oseća komforno, oslobođen problema sa nadutošću i zatvorom.

Balansirana ishrana i fizička aktivnost su ključ ka njegovom zdravlju.

Evo nekoliko najčešćih problema, povezanih sa stomakom, i pravilnih rešenja kako da se sa njima izborimo.

1. Kada se kilogrami gomilaju tačno na stomaku

Izbegavajte:

- Masnu hranu – maslac, pavlaku, kobasice, masno meso, slatkiše, sladoled. Ne treba potcenjivati masnoće sakrivene u pohovanom pilećem mesu i ribi. Brza hrana se takođe ne preporučuje;

- Alkohol – on se pretvara u trigliceride – lipide, koji se gomilaju na stomaku;

Brza hrana i stomak

Preferirajte:

- Dnevni jelovnik sa opadajućim količinama – obilan doručak, razuman ručak i laka večera;

- Biljne masnoće – možete sebi dozvoliti 2-3 kašike za ručak i duplo manje za večeru;

- Proteine – neophodni su Vam 250 g belog mesa ili 300 g ribe dnevno. Treba uzeti u obzir da su crvena mesa masnija, zato ih ne konzumirajte češće od 2 puta nedeljno;

- Povrće – poželjno u svakom obroku. Možete ga kombinovati sa makaronima, pirinčem ili krompirom. Ipak, samo do 3 puta nedeljno;

- Kuvanje na pari;

- Lagani deserti – kiselo mleko, nemasna vurda kombinovani sa svežim sezonskim voćem.

Žena za kompjuterom

2. Kada je stomak nadut

Izbegavajte:

- Kupus, pasulj, celer, kao i sireve sa tvrdom korom;

- Monotone dijete – ponavljanje perioda u kojima se hranite istim namirnicama, jer provocira probavni trakt da proizvodi čas više žuči, čas više kiselina. Na taj način narušavate pravilno funkcionisanje probavnog trakta;

- Sirovo povrće u svakom obroku;

- Preterano masnu i previše začinjenu hranu;

- Previše vruća ili previše hladna jela;

Krofna i pomorandža

Preferirajte:

- Ishranu u isto vreme tokom dana uz trajanje obroka od najmanje 20 minuta;

- Kuvano povrće

- Sezonsko voće – dobro sazrelo i bez kore (oljušteno);

- Integralne proizvode (celo zrno) – hleb, pirinač, testenine. Oni sadrže mnogo vlakana. Uvek ih kombinujte sa povrćem, kako bi olakšali varenje;

- Raznovrsna ishrana – različite namirnice u malim količinama;

- Dobro žvakanje – omogućava bolju i bržu transformaciju hranjljivih sastojaka;

- Voda – između obroka i u manjim količinama, ali često i tokom celog dana.

Stomak i citrusno voće

3. Kada Vas boli stomak:

Izbegavajte:

- Povrće čija vlakna nije moguće svariti i koja izazivaju povećanu proizvodnju enzima, koji uznemiravaju creva. To su naprimer repa, luk, krastavac, kupus i karfiol;

- Začini, alkohol, preterana konzumacija kafe ili čaja;

- Čokolada i hrana bogata masnoćama – kobasice i sirevi.

Preferirajte:

- Kuvane tikvice, šargarepu, šparglu, bundevu, boraniju;

- Beli hleb, pirinač i testenine;

- Pire od voća;

- Bela mesa i ribu;

- Mleko, obogaćeno probioticima.

Komentari

Pošalji
5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni: