Zašto treba redovno jesti hleb

Domaći hleb i beli luk

Kada neko reši da smrša, prvo što izbacuje iz ishrane je hleb. Ali, velika je greška ako se hleb u potpunosti izbaci, jer je on veoma koristan za organizam.

Hleb je važan izvor bitnih biljnih belančevina i sadrži niz nezamenljivih aminokiselina. Hleb je takođe izvor vitamina B grupe. On ima ulogu svakodnevnog snabdevača biljnim vlakanima.

Hleb je izvor mineralnih materija, a najviše kalijuma, kalcijuma, magnezijuma, natrijuma, fosfora i gvožđa. U belom hlebu se ipak ne mogu naći svi ti vitamini i minerali, ali se svakako mogu naći u integralnom hlebu, kao i u hlebu sa proklijalim zrnima.

Ako u potpunosti izbacite hleb iz vaše ishrane, prva mogućnost koja se može desiti je depresija, možete postati osetljivi i razdražljivi, a samim tim ćete se i lako umarati.

Osim toga, stalno ćete biti nezadovoljni sobom i nećete biti u potpunosti sigurni u svoju snagu. To je posledica nedostatka vitamina B, a kojeg u velikim količinama ima u hlebu. On ima ulogu u regulisanju funkcija nervnog sistema i poredstavlja vid zaštite od stresa.

Vrste hleba

Ako odustanete od hleba, sledeća neprijatnost koju možete očekivati su problemi sa želucem, jer hleb sadrži dosta vlakana koji poboljšavaju rad creva.

Potpuno zanemarivanje hleba u ishrani može se negativno odraziti na stanje vaše kože i mišića. U proizvodima od pšenice ima dosta korisnih aminokiselina.

Meki beli hleb je štetan po organizam, iako je mekan, aromatičan i sa hrskavom korom, ipak mu je veoma teško odoleti.

Ali upravo mek i beo hleb najviše škodi organizmu, jer podstiče veliku salivaciju, pa redovna konzumacija ove vrste hleba može biti razlog za pojavu gastritisa.

Poželjno je da kombinujete hleb sa supom, jer tako će organizam imati dvojaku korist - kako od supe, tako i od korisnih vlakana u hlebu koji će vas, svakako, zasititi.

Komentari

Pošalji
3
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Povezani recepti