Kruške

Kruške

Sočna i slatka, sa mekom maslenom i donekle zrnastom teksturom, unutrašnjost kruške bele do krem je jedno vreme nazivana "poklon od bogova." Iako je sezona krušaka od početka avgusta do kraja oktobra, njene razne sorte se mogu videti tokom cele godine.

Kruške su rame uz rame sa jabukama i dunjama član porodice ruža (Rosaceae). U zavisnosti od njihove vrste, njihova kora tanka kao hartija može biti žute, zelene, braon, crvene ili kombinacija dve ili više boja. Kao jabuke, i kruške imaju srca, u kojima mogu biti smeštena nekoliko semena.

Poreklo krušaka

Kruškе su ukusno voće, nalik jabukama i dunjama. Postoje hiljade vrsta koje se razlikuju po ukusu, obliku, boji i načinu gajenja. Najčešće vrste su Anjou, Bartlett, Bosco i Conference.

Naučno ime kruške je Pyrus communis.

Kada govorimo o poreklu kruške treba pomenuti dve različite verzije. Prema nekim izvorima ovo voće se gajilo pre 3.000 godina u zapadnoj Aziji, dok drugi kažu da datira iz vremena kamenog doba. Bilo kako bilo, kruška je zaista bila jako poželjan plod kroz vekove.

Žute kruške

Zanimljivo je da 18. veku kruška nije imala ukus uopšte nalik na današnjem. U tom period se više pažnje posvetilo njenom kultivisanju i tako je danas dobijena kruška jako masne teksture i slatkog ukusa.

Glavne zemlje u kojima se gaje kruške danas su Kina, Italija i SAD.

Sastav krušaka

Kruške su dobar izvor vlakana, vitamina C, medom i vitaminom K. Vitamin C podstiče bele ćelija u borbi protiv infekcija, direktno ubija mnoge bakterije i viruse, a regeneriše vitamin E. Uzimajući jednu sočnu krušku dnevno, Vi dobijate 11.1% dnevne vrednosti vitamina C, a 9, 5% dnevne vrednosti meda.

U 100 g krušaka ima 94 g vode, 11, 4 g ugljenih hidrata, 0, 1 g masti, 0, 6 g pektina, 2, 3 g vlakana i 0.4g proteina.

Zelena kruška sadrži supstancu sorbitol, koja se tokom procesa zrenja pretvara u glukozu i pektin. Sve u svemu, sveže kruške su specifičan koktel hranljivih materija. One su bogate organskim kiselinama /jabukovom, limunskom, oksalnom / i mnogobrojnim mikronutrijentima - magnezijumom, bakar, gvožđem, cinkom i fosforom.

Kruške sadrže i jod, dovoljno da zadovolji potrebe organizma za ovim elementom. Voće ima malo grub ukus zbog tanina, koji se nalaze u kori. Specifičnu aromu daju eterična ulja sadržana u mesu kruške.

Odabir i čuvanje kruške

Pošto je kruška kratkotrajno voće, gotovo je sigurno da one, koje vidite u prodavnicama neće biti u potpunosti zrele. Treba ih ostaviti na sobnoj temperaturi do njihovog dospeća. Tačno u tom trenutku- pre nego što dođu do tačke kvarenja- one će imati najviši nivo antioksidanata.

Ako želite da ubrzate proces sazrevanja, stavite ih u papirne kese ili novine i povremeno ih okrećite. Čuvanje u plastičnim kesama je nepoželjno jer će se brzo pokvariti. Ovo radite samo ukoliko želite da ih sačuvate duže vreme u frižideru.

Kruške plodovi

Kulinarska upotreba krušaka

- Kruška mora biti dobro oprana, jer je najkorisnije da se jede cela sa korom zbog vlakana koja se u njoj nalaze.

- Ako je kruška nasečena, brzo će da porumeni. Ako želite da izbegnete ovaj proces, poprskajte je nežno sokom od limuna ili pomorandže.

- Ako je deo salate, kruška se kombinuje uz gotovo sve "zeleniše", praziluk i orahe.

- Kruške služiti sa kozjim ili buđavim sirom, kao desert.

- Dodajte iseckanu krušku, đumbir i med u doručak od ovsenih žitarica.

- Kruške su odgovarajući dodatak soku od jabuke ili vinu.

Korisno u kruškama

Vlakna sadržana u kruškama snižavaju nivo visok holesterola, što je izuzetno dobra vest za ljude izložene riziku od ateroskleroze i dijabetične bolesti srca. Vlakna se takođe vezuju na kancerogene hemikalije u debelom crevu, sprečavajući oštećenje njegovih ćelija. Možda su zato dijete koje uključuju hranu bogatu vlaknima povezuju sa smanjenim rizikom od raka debelog creva.

Dokazano je da voće bogato vlaknima deluje u prevenciji raka dojke kod žena u period nakon menopauze. Takvo voće su jabuke, šljive i kruške.

Kruške se smatraju i voćem, kojem nije svojstven razvoj alergija. Preporučuje se da se bebama prvo uvede kruška kao voće.

Studije pokazuju da su antioksidantni vitamin A, C i E od suštinske važnosti za pravilno funkcionisanje naših očiju, što znači da će kruška dodata mleku ili pahuljicama za doručak sigurno imati blagotvorno dejstvo.

Komentari

Pošalji
5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Popularni članci danas

Povezani recepti