Kravlje mleko

Kravlje Mleko

Svuda u svetu se može naići na kravlje mleko, da mu čak nikakav opis i ne treba. Mleko je osnovni element naše ishrane, bilo da se dodaje integralnom doručku ili se samo hladno pije u šolji.

Sveže mleko je dostupno u raznim oblicima, čija masnoća varira. Navedenih 2% ili 1.5% na pakovanju odgovara procentu masnoće koje samo mleko ima. Mleka od 2% ili od 1.5% masnoće spadaju u mleka sa niskim procentom masti, dok punomasno mleko ima 3.5% masti.

Praksa da se pije kravlje mleko datira još od 6000-8000 godina pre Hrista. Mleko i mlečni proizvodi su se toliko cenili u drevnom Egiptu, da su samo bogate porodice mogle sebi da priušte ovaj napitak. Tendencija u Evropi da se više pije kravlje nego ovčije mleko je počela negde oko 14. veka, a pasterizovanje istog krajem 19. veka.

Sastav kravljeg mleka

Kravlje mleko je izvor hemijskih materija, koje su veoma važne za zdravlje čoveka. Kravlje mleko je veoma važan izvor belančevina i kalcijuma. Veliki značaj ima i zbog mlečnog šećera koji se nalazi u njemu (laktoza) i mlečne masti koja se ne sreće u tom obliku u drugim namirnicama.

Veoma je bogato vitaminom C, A, B i K, kalcijumom, belančevinama, šečerima, taurinom i mikroelementima.

Odabir i čuvanje kravljeg mleka

Izbor svežeg mleka

- Kada kupujete kravlje mleko uvek proverite datum na pakovanju

- Birajte mleko iz najhladnijih delova frižidera u prodavnici.

- Mleko se uvek čuva u frižideru.

- Uvek dobro zatvarajte pakovanje otvorenog mleka, kako ne bi upilo mirise sa strane koji bi mu promenili ukus.

- Izbegavajte da ga držite na vratima frižidera, jer ga pri svakom otvaranju izlažete toploti, koja će uticati da se pre pokvari.

Kravlje mleko u kulinarstvu

Kravlje mleko je jedan od najrasprostranjenijih proizvoda na celom svetu. Od njega se prave gotovo najukusniji sirevi i kačkavalji, ono ulazi u sastav raznih jela i kolača. Sa kravljim mlekom se pravi veliki broj soseva u celom svetu, a jedan od najslavijih je Bešamel. Jedan od najpoznatijih proizvoda koji se pravi od svežeg kravljeg mleka je kiselo mleko. Kravlje mleko je osnovni sastojak mnogih kremova i museva. Kravlje mleko se odlično slaže sa pirinčem, muslijem, a milioni ljudi ga koriste kao dodatak kafi. Bez kravljeg mleka, omiljeni mnogima kapućino bio bi nezamisliv.

Pre konzumacije kravlje mleko prolazi kroz termičku obradu, kako bi se bakterije neutralisale.

Musli sa svežim mlekom

Koristi od kravljeg mleka

- Sadrži kalcijum - mineral, koji je mnogo više koristan za zdravlje čoveka, nego samo za kosti. Mleko je najpoznatinje po svom sadržaju kalcijuma, koji ima važnu ulogu u održavanju kostiju. Nedavna istraživanja su pokazala da ovaj mineral, ne samo da pomaže i jača kosti, već i:

- štiti ćelije debelog creva od hemikalija koje prouzrokuju rak;

- štiti kosti od gubitka koštane srži, koje može biti posledica menopauze ili povreda, kao što su to one od artritisa;

- pomaže da se izbegnu napadi migrene;

- Pomaže u borbi sa prekomernom težinom kod dece. Utvrđeno je da konzumiranje namirnica koje su bogate kalcijumom, deluju na telesne masti. To je veoma vano otkriće, posebno za SAD, gde se tri zadnje decenije procenat gojazne dece udvostručio;

- Prijem mlečnih namirinica koje su bogate kalcijumom ubrzava sagorevanje masti nakon obroka. Prema sprovedenom istraživanju na ženama sa normalnom težinom uzrasta od 18 - 30 godina, koje su bile na dijeti, bogatoj ili siromašnoj kalcijumom, nakon godinu dana je dokazano da osobe koje su konzumirale namirnice bogate kalcijumom, su sagorevale 20 puta više masti u poređenju sa drugima, koje su konzumirale namirnice siromašne kalcijumom;

- Mlečne namirnice štite od metaboličkog sindroma. Uključujući mleko i druge mlečne proizvode u zdrav način ishrane, može da smanji rizik metaboličkog sindroma do 62%. Uživajte u svakoj čaši svežeg mleka i/ili čaši kiselog mleka, siru ili kačkavalju.

- Kalcijum koji se nalazi u mlečnim namirnica štiti od raka dojke. Sprovedena istraživanja su pokazala da kalcijum iz mlečnih proizvoda, smanjuje rizik od raka grudi do 50%, a kod žena u menopauzi - do 74%. Ako ste alergični na kravlje mleko, možete ga zameniti kozjim ili ovčjim.

Kravlje mleko sa gurabijama

- Vitamin D, kojeg ima u mleku, pomaže za održavanje normalnog nivoa kalcijuma u krvi.

- Vitamin K koji se nalazi u kravljem mleku, takođe je dobar za kosti, budući da obezbeđuje 12.2% dnevne doze vitamina K.

- Mlečne namirnice su bolje za zdravlje kostiju kod žena od dodataka ishrani, koji sadrže kalcijum. Istraživanje sa devojčicama u pubertetu, čije kosti mogu biti pod stresom zbog brzog rasta, je pokzalo da prijem mlečnih namirnica je mnogo efikasniji od prijema suplemenata sa kalcijumom.

- Mleko je dobar izvor proteina i vitamina B, koji je odgovoran za zdravlje kardiovaskularnog sistema.

- Bogato je vitaminom A. Kada je nivo vitamina A nizak, skloni smo infekcijama, uključujući probleme i sa ušima, česte prehlade, itd. Jedna čaša kravljeg mleka dnevno, obezbeđujete 10.0% dnevne doze vitamina A.

Štetnost kravljeg mleka

Kravlje mleko se ne preporučuje osobama koje su netolerantne na laktozu ili u težim slučajevima - koje su alergične. Kravlje mleko ne bi trebalo da se konzumira često, kako se ne bi iritirao želudac. Budite spremni na neželjene reakcije vašeg organizma.

0
Ukupno glasalo: 0
5 0
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji

Popularni članci danas

Povezani recepti