Vanadijum

Morski plodovi

Vanadijum je mikromineral, koji obezbeđuje i istovremeno poboljšava protok metaboličkih procesa u ljudskom telu.

Soli vanadijuma imitiraju dejstvo insulina, tako što aktiviraju kretanje aminokiselina, proteina i ugljenih hidrata direktno ka mišićima i na taj način povećavaju njihov obim, stimulišu rast i izdržljivost.

Iz tog razloga dodatke ishrani sa vanadijumom dosta koriste sportisti koji žele da dobiju na mišićnoj masi.

Koristi od vanadijuma

Vanadijum još uvek nije dobro ispitan, ali su njegova pozitivna dejstva dobro poznata. Ovaj mineral je neophodan za pravilno funkcionisanje organizma.

Dokazano je da vanadijum sprečava pojavu holesterola u krvnim sudovima, a na taj način sprečava i pojavu problema sa srcem. Smatra se da učestvuje u proizvodnji energije u telu. Vanadijum pomaže da se proteini i aminokiseline direktno apsorbuju u mišićima.

Kukuruz

Prema nekim istraživanjima, vanadijum učestvuje u izgradnji kostiju pomoću pojedinih procesa u organizmu. Smatra se da usporava proces starenja.

Soli vanadijuma, koje su hemijska jedinjenja, veoma dobro imitiraju dejstvo insulina, a to dejstvo je predmet mnogih proučavanja. Pretpostavlja se da utiče na poremećenu glukoznu toleranciju.

Soli ovog mikrominerala potpomažu kretanje hranljivih materija - aminokiselina, proteina i ugljenih hidrata direktno ka mišićima. Tako se povećava njihov obim i gustinu mišića.

Kada se koristi u kombinaciji sa hromom, vanadijum utiče na nedostatak minerala kod osoba sa dijabetesom i hipoglikemijom. Nesumnjivo, najvažnija funkcija je sprečavanje stavaranja lošeg holesterola, pa na taj način poboljšava celokupnu aktivnost kardiovaskularnog sistema.

Izvori vanadijuma

Glavni izvori vanadijuma je povrće i morska hrana. Vanadijumom su bogati još i mirođija, masline, rotkvice, razne vrste mesa, biljno ulje i integralne namirnice.

Drugi dobri izvori vanadijuma su biber, pečurke i peršun. Takođe, nimalo manje bitna namirnica bogata vanadijumom je kukuruz.

Biber

Nedostatak vanadijuma

Nedostatak vanadijuma se dovodi u vezu sa kardiovaskularnim oboljenjima i problemima sa bubrezima, kao i poremećaj reproduktivnih sposobnosti. Kod deficita vanadijuma u telu se mogu pojaviti ozbiljna oboljenja kao što je dijabetes, gojaznost, povećan nivo holesterola i triglicerida, hipoglikemija, Pored toga se može pojaviti i stvaranje karijesa, kašalj, crveno grlo, bolovi u grudima.

Kako bi se utvrdio deficit vanadijuma, od glavnog značaja je klinička slika i laboratorijska ispitivanja. Lečenje takvog stanja zahteva promene u ishrani.

Nije neophodno da se vanadijum unosi u organizam u obliku suplemenata, jer balansirana ishraa u potpunosti zadovoljava dnevne potrebe organizma za ovim mineralom.

Štetnost vanadijuma

Preporučena dnevna doza vanadijuma je oko 30-50 mg dnevno. Velike doze vanadijuma koje se konzumiraju u obliku suplemenata su opasn epo zdravlje. Takve doze mogu uticati na nivo šećera u krvi i mogu biti toksične.

Iz tog razloga, unos dodatnih količina vanadijuma se ne preporučuje osobama koje imaju hipoglikemiju, hiperglikemiju i insulinsku rezistentnost.

Kod visokih doza vanadijuma se može javiti dijareja, gubitak apetita, usporen rast i usporen razvoj mišića.

Komentari

Pošalji
5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Popularni članci danas