Zašto treba da jedemo više kiseljaka?
Защо да ядем повече киселец?
bonapeti.rs»Članci»Kulinarski Saveti»Zašto treba da jedemo više kiseljaka?

Zašto treba da jedemo više kiseljaka?

EvgeniaEvgenia
Početnik
4312130
kiseljak

Kiseljak je uobičajena višegodišnja biljka koja svakog proleća nestrpljivo niče iz zemlje. Poreklom iz Evrope i Azije, kiseljak je bogat vitaminom C i posebno je aromatičan.

Kiseljak se lako može uzgajati u većini umerenih klimatskih uslova. Pripisuju mu se lekovita svojstva vezana za lečenje reumatizma i poboljšanje varenja. Iako izgleda kao uvenula salata, njegov prepoznatljivi ukus je odličan. Ne propustite ovaj sastojak, jer ne samo da dodaje prijatan ukus mnogim jelima, već je i jednostavan za kuvanje.

Većina kuvara donedavno nije koristila kiseljak u svojim jelovnicima. Većina otkrivenih recepata sa kiseljakom potiče iz Francuske, gde se biljka vekovima koristila u narodnoj medicini, kao i za pravljenje supa i variva. U stvari, reč Sorrel (kako se kiseljak naziva na engleskom) dolazi od nemačke reči "sur" i stare francuske reči "surele", a obe znače "kiselo". Upravo takav ukus biljka daje jelima i već se koristi ne samo u pomenutoj zemlji, već i širom sveta.

Pored dodavanja arome, litovi kiseljaka se koristi za pomoć u varenju, lečenje problema sa jetrom i lečenje rana u grlu i ustima. Pošto kiseljak obezbeđuje ogromnu dozu vlakana, vitamine A, C i B6, gvožđe, magnezijum, kalijum i kalcijum, smatra se zdravom hranom. U apotekama, kiseljak je dostupan u obliku čaja.

Sezona kiseljaka je od kasnog proleća do sredine leta, obično od maja do juna. A pošto raste kao korov i raste u svim uslovima, biljku možete naći širom zemlje. Proleće je vreme da počnete da tražite dugačke smaragdne listove kiseljaka.

Prodaje se u vezama i ima dugačke ili male okrugle listove. Divlji kiseljak se takođe može naći u kasnim prolećnim i ranim letnjim mesecima. Sa tri presavijena lista u obliku srca, ova sorta je veoma slična detelini, iako ima i male žute cvetove i semenke u mahunama koje liče na malu bamiju.

Pripremite kiseljak ubrzo nakon što ga kupite ili branja. Listovi će duže trajati, oprani i pritisnuti između vlažnih listova papirnog ubrusa u plastičnoj posudi u frižideru, ali im je rok trajanja jednu do dve nedelje i kraći je od spanaća, kelja ili rukole. Takođe možete osušiti kiseljak da biste ga koristili kao začinsko bilje, ali će izgubiti dosta od svog ukusa.

zašto da jedemo više kiseljaka

Prvo pokušajte da ga konzumirate sirov. Zatim ga pripremite u jelima kao što su testenine, supe, u njega umotajte govedinu pre pečenja na roštilju i fino povežite svu ribu koju ste ispekli. Možete čak i umotati sarmice od kiseljaka. Lisnato povrće zaista može da se koristi u različitim varijantama.

Kiselo mleko se može kombinovati sa kiseljakom kako bi se napravio bogat preliv za salate od lososa.

Možete pripremiti zapanjujući pesto sa kiseljakom, razne sosove i prelive. Generalno, možete koristiti kiseljak u svemu što zahteva malo kiseline. Dodajte nekoliko sirovih listova u mešanu zelenu salatu, prokuvajte ga i dodajte kao prilog ili neka bude sjajan dodatak glavnom jelu.

Pošto kiseljak sadrži povećane količine soli oksalne kiseline, neki pacijenti treba da se uzdrže od konzumiranja ove biljke. Ljudi koji pate od gihta, artritisa, reumatizma treba da ga izbace iz ishrane.

Kiseljak je zabranjen za pacijente koji pate od čira ili želučane hiperacidnosti. Međutim, imajte na umu da su mladi listovi mnogo manje kiseli i stoga se s vremena na vreme mogu konzumirati u umerenim količinama.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest