bonapeti.rs»Članci»Ishrana kod problema»15 namirnica, koje stimulišu imuni sistem

15 namirnica, koje stimulišu imuni sistem

Kremena RikovaKremena Rikova
Početnik
25
Hrana koja jača imuni sistem

U sezoni hladnih zimskih dana i virusa gripa izuzetno je važno imati jak imuni sistem. Stoga je hrana koju konzumiramo od posebne važnosti da bismo mogli stimulisati naš imuni sistem da dobro radi za nas.

Prvi korak koji treba da preduzmete je da odete u prodavnicu i nabavite ovih 15 namirnica koje jačaju vaš imuni sistem. Evo koje su te namirnice:

1. Citrusno voće

Većina ljudi razmišlja o uzimanju vitamina C nakon što su se već razboleli. A ovaj vitamin je izuzetno važan, jer pomaže u izgradnji i jačanju imunog sistema. Smatra se da vitamin C povećava proizvodnju belih krvnih zrnaca, što je ključno za borbu protiv infekcije. Grejpfrut, pomorandže, mandarine, limun - ovo su najpopularniji citrusi koji sadrže vitamin C.

2. Crvena paprika

Ako mislite da citrusi imaju najviše vitamina C, varate se! Jer crvena paprika sadrži dvostruko više vitamina C od citrusa. Takođe su bogat izvor beta-karotena. Osim što jača imuni sistem, vitamin C može pomoći u održavanju zdrave kože.

Brokoli za jak imuni sistem

3. Brokoli

Brokoli je pun vitamina i minerala. Bogat vitaminima A, C i E, kao i mnogim drugim antioksidansima i vlaknima, brokoli je jedno od najzdravijih povrća koje možete jesti. Ključ za očuvanje svih vitamina u njemu je da ga kuvate što je moguće manje - idealno - na pari.

4. Beli luk

Beli luk nalazi svoje mesto u skoro svakoj kuhinji na svetu. Čak i u ranim civilizacijama, bio je prepoznat kao sredstvo za borbu protiv infekcija. Beli luk takođe može da pomogne u snižavanju pritiska. Imunostimulišuća svojstva belog luka potiču od koncentracije jedinjenja koja sadrže sumpor, kao što je alicin u njemu.

Đumbir za imunitet

5. Đumbir

Đumbir je još jedna tipična zdrava namirnica na koju pomislimo kada se razbolimo. Đumbir može pomoći u smanjenju upale, što može pomoći u ublažavanju upale grla i drugih upalnih stanja. Đumbir takođe može pomoći u smanjenju mučnine.

6. Spanać

Spanać je na listi ne samo zato što je bogat vitaminom C. Takođe ima mnogo antioksidanata i beta-karotena, koji mogu da ojačaju naš imuni sistem. Kao i brokoli, spanać je najkorisniji kada se kuva što je manje moguće da bi se sačuvala njegova hranljiva svojstva. Ovde preporučujemo da napravite ukusnu supu od spanaća ili jagnjetinu sa spanaćem.

Kiselo mleko za jačanje imunog sistema

7. Kiselo mleko

Kiselo mleko je izuzetno korisno, ne samo za naš imuni sistem. Međutim, obavezno jedite pravo kiselo mleko, a ne ono sa dodatkom šećera, voća ili mleka u prahu. Osim toga, kiselo mleko je odličan izvor vitamina D, koji pomaže u regulisanju imunološkog sistema i smatra se da jača prirodnu odbranu tela od bolesti.

8. Badem

Kada je u pitanju prevencija i prevazilaženje prehlade, vitamin E je zanemaren na račun vitamina C. Međutim, vitamin E je ključ zdravog imunološkog sistema. To je vitamin rastvorljiv u mastima, što znači da se mora pravilno apsorbovati. Orašasti plodovi poput badema sadrže ovaj vitamin.

Kurkuma za jak imunitet

9. Kurkuma

Verovatno ste upoznati sa kurkumom kao glavnim sastojkom u dosta jela. Ali ovaj karakterističan žuti začin se takođe godinama koristi kao antiinflamatorno sredstvo u lečenju osteoartritisa i reumatoidnog artritisa.

10. Zeleni čaj

I zeleni i crni čaj imaju flavonoide, vrstu antioksidansa. Zeleni čaj je takođe dobar izvor aminokiseline L-teanina, koja pomaže u jačanju imunološkog sistema i pomaže telu da se bori protiv bakterija.

Papaja

11. Papaja

Papaja je još jedno voće koje sadrži vitamin C. Jedna papaja sadrži 224% dnevne preporučene količine vitamina C. Pored toga, papaja sadrži i digestivni enzim koji se zove papain, koji ima antiinflamatorno dejstvo.

12. Kivi

Kao i papaja, kivi ima mnogo vitamina C, ali i kalijuma, vitamina K. Vitamin C, znamo, pomaže belim krvnim zrncima da se bore protiv infekcije, a drugi hranljivi sastojci koji se nalaze u kiviju održavaju pravilno funkcionisanje ostatka vašeg tela.

Pileća supa

13. Pileća supa

Kada ste bolesni, pileća supa je više od ukusne supe za bolesne. Pileće meso, kao i ćuretina, imaju visok sadržaj vitamina B6. On je važan za mnoge hemijske reakcije koje se odvijaju u telu. Zahvaljujući njemu, formiraju se nova i zdrava crvena krvna zrnca.

14. Seme suncokreta

Semenke suncokreta sadrže fosfor, magnezijum i vitamin B6. Takođe su bogate vitaminom E - moćnim antioksidansom. Važan je u regulisanju i održavanju funkcije imunog sistema.

Školjke

15. Rakovi

Školjke, jastozi i svi rakovi – oni sadrže cink i izuzetno su korisni za naš imuni sistem.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest