Kozje Mleko

AdminAdmin
Glavni urednik
23433
Kozje mleko i sir

Ukusno, slatkastog i ponekad slanog ukusa, kozje mleko je jedan od favorita u svetu. Iako kod nas nije toliko popularno, ima ga u supermarketima tokom cele godine.

Za razliku od kravljeg, kozje ne treba homogenizovati. Kod kravjeg mleka se kaplice masti pojavljuju na površini, dok se kod kozjeg rastvaraju. Kada su pojedini ljudi osetljivi na kravlje, onda je kozje mleko dobra alternativa.

Iako se kozje mleko posmatra kao zamena za kravlje, u mnogim delovima sveta ono spada u omiljena mleka. Većina ljudi smatra da kozje mleko može imati jak ukus kao ovčji sir, a u stvari pravo i kvalitetno ovčje mleko ima neverovatan sladak ukus, a ponekad i slankast.

Koze su imale važnu ulogu u prošlosti, što pokazuju i umetnost gde se predstavlja lov na koze. One spadaju u životinje koje se odavno gaje, a smatra se da dolaze iz Irana.

Kozje mleko je i danas popularno i još uvek je više rasprostranjeno od kravljeg.

Sastav kozjeg mleka

Kozje mleko je veoma dobar izvor kalcijuma i aminokiseline triptofan. Ono je takođe dobar izvor proteina, fosfora, riboflavina (vitamin B2) i kalijuma. Kozje mleko za odrasle i decu može biti odličan napitak bogat kalcijumom i odlična alternativa kravljem mleku. osim kalcijuma, ovo mleko sadrži i nutrijente koji se takođe nalaze u kravljem mleku.

100 g kozjeg mleka ima 4.14 g masti, 3.5 g belančevina i 4.4 g ugljenih hidrata.

Odabir i čuvanje kozjeg mleka

Mleko

- Kada kupujete kozje mleko, uvek proveravajte datum koji se nalazi na pakovanju

- Birajte mleko u najhladnijem delu prodavnice

- Mleko se treba uvek čuvati u frižideru

- Uvek dobro zatvarajte ambalažu sa mlekom, kako ne bi poprimilo druge mirise koji bi uticali na njegov ukus

- Izbegavajte da ga držite na vraima frižidera, jer ga pri svakom otvaranju izlažete toploti, što doprinosi da se mleko pre pokvari

Kulinarska upotreba kozjeg mleka

Konzumacija kozjeg mleka kod nas nije mnogo popularna, ako se poredi sa kravljim mlekom. Ono ima specifičan miris, zahvaljujući nepostojanim masnim kiselinama koje se nalaze u koži. Upravo zbog tog specifičnog ukusa mnogima nije omiljeno. Kod nas se ovo mleko koristi, kako samostalno, tako i u kombinaiji sa drugim vrstama mleka za proizvodnju mlečnih proizvoda.

U suštini, kozje mleko se mže koristiti u svim receptima za koje se koristi i kravlje i ovčje mleko. Obavezno se treba koristiti pasterizovano, kao i druga mleka.

Koristi od kozjeg mleka

- Sadrži kalcijum - mineral koji je odgovoran za mnoge procese u telu, a ne samo za kosti

Mleko je poznato po svom sadržaju kalcijuma, što ima osnovnu ulogu u očuvanju kostiju. Nedavna istraživanja dokazuju da ovaj mineral ne samo da pomaže u očuvanju kostiju, već i

- štiti ćelije creva od supstanci koje izazivaju rak

Kozje mleko

- štiti kosti od gubitka koštane mase, koji može biti posledica menopauze ili pojedinih povreda, kao što je to artritis.

- pomaže u sprečavanju migrena

- pomaže u redukovanju telesne težine kod dece i odraslih

- Mlečni proizvodi su mnogo bolji izbor za zdravlje kostiju od dodataka ishrani koji sadrže kalcijum. Sprovedeno istraživanje sa devojkama u pubertetu, čije kosti su izložene prekomernom stresu zbog naglog rasta, je pokazalo da prijem mlečnih proizvoda je mnogo efikasniji nego prijem dodataka ishrani koji sadrže kalcijum.

- Prijem namirnica koje su bogate kalcijumom ubrzava sagorevanje masti nakon jela. Prema istraživanju sprovedenom na ženama između 18 - 30 godina, koje su bile na dijeti, koja je bila bogata ili siromašna kalcijumom, nakon godinu dana se dokazalo da one koje su konzumirale hranu bogatu kalcijumom su sagorevale 20 puta više masti u poređenju sa drugom grupom.

- Mlečne namirnice štite od metaboličkog sindroma. Ako se uključi mleko i drugi mlečni proizvoi u zdrav način ishrane, može se smanjiti rizik od pojave metaboličkog sindroma do 62%.

Uživajte svakog dana u čaši svežeg mleka ili kiselog mleka, siru ii kačkavalju.

- Kalcijum koji se nalazi u mlečnim proizvodima štiti od raka grudi. Sprovedena istraživanja su pokazala da kalcijum koji se unese putem mlečnih proizvoda smanjuje rizik od pojave raka dojke do 50%, a kod žena pre menopauze do 74%.

- Mleko je dobar izvor proteina i riboflavina koji nam daju energiju.

- Kalijum štiti zdravlje kardiovaskularnog sistema. Kozje mleko štiti i od visokog krvnog pritiska i ateroskleroze.

Štetnost kozjeg mleka

Osobe koje su netolerantne na laktozu ili alergične ne bi trebalo da konzumiraju kozje mleko zbog mogućih negativnih posledica.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Popularni članci danas