Semenke Bundeve

AdminAdmin
Glavni urednik
23434
Semenke bundeve

Delimično slatke, čiji ukus podseća na ukus oraha, semenke bundeve su jedne od najhranljivijih i najukusnijih semenki. Iako su dostupne tokom cele godine, najvežije su u jesen, kada je i sezona tikvi.

Semenke bundeve su glatke i tamnozelene boje. Pojedine imaju žućkasto - bele omotače, a druge i nemaju nikakav omotač. Kao krastavci i tikva, tako i semenke bundeve pripadaju porodici Cucurbitaceae. Naziv za bundevu je i Cucurbita maxima.

Bundeva i njene semenke su bile veoma cenjene kod američkih Indijanaca zbog dijetetskih i lekovitih svojstava. Kada se evropski istraživači vraćaju sa putovanja iz Novog sveta, kultivisanje semenki bundeve postaje sve popularnije i rasprostranjuje se po čitavom Starom kontinentu. Danas su ove semenke deo recepata različitih kuhinja, ali su glavni tradicionalni dodatak meksičkoj kuhinji.

Vodeći svetski proizvođači bundeve danas su SAD, Meksiko, Indija i Kina.

Sastav semenki bundeve

Semenke bundeve, kao i sama bundeva, sadrže veoma korisne vitamine i minerale. Semenke bundeve sadrže vitamin A, C, E, K i vitamine B grpe - B1, B2, B5, B6 i B9. Što se tiče minerala, semenke su bogate fosforom, kalijumom, kalcijumom, magnezijumom, gvožđem, cinkom, bakrom, manganom i selenom.

Semenke bundeve sadrže esencijalne omega-3 i omega-6 masne kiseline, a skup raznih minerala i korisnih materija dopunjuje i veoma redak sastojak - delta-7 sterin i aminokiselina L-tripofan.

Bundeva sa semenkama

100 g semenki bundeve ima 24.6 g belančevina, 4.3 g vlakana, 45.9 g masti, 8.4 g vode, 13.5 g ugljenih hidrata.

Odabir i čuvanje semenki bundeve

- Ako kupujete semenke bundeve u pakovanju, onda obratite pažnju da li je pakovanje dobro zatvoreno.

- Ako semenke kupujete na meru, onda proverite da li se prodavnica posećuje, kako biste bili sigurni da kupujete sveže semenke.

- Ako je moguće, pomirišite semenke bundeve, kako bi se uverili da nisu pokvarene.

- Semenke bundeve bi trebalo da se čuvaju u frižideru, gde mogu stajati nekoliko meseci, ali svežina će im najviše trajati oko 1-2 meseca.

Semenke bundeve u kulinarstvu

- Iako pečene semenke bundeve možete naći bilo gd, biće vam pravo uživanje da ih ispečete i sami. Odvojite smeneke od tikve i rasporedite ih po krpi ili ubrusu, kako bi se tokom noći osušile. Sledećeg dana ih stavite u tepsiju i pecite na oko 75 stepeni 15 - 20 minuta. Kada ih pečete na niskoj temperaturi i za kraće vreme, omogućavate da semenke sačuvaju sva korisna ulja.

Kolač sa semenkama bundeve

- Semenke bundeve možete dodati i domaćem hlebu.

- Semenke bundeve dodajte i zelenoj salati.

- One su odličan dodatak svim obrocima sa žitaricama.

Sve korisne materije semenki bundeve su najviše skoncentrisane u ulju od semenke bundeve. Ulje semenki bundeve ima zelenu boju i veoma je ukusno, pa je zato preporučljivo da se koristi sirovo kao dodatak raznim salatama. Manje je poznata činjenica da ulje suzbija crevne parazite, pa se zahvaljujući njemu mogu eliminisati iz organizma.

Koristi od semenki bundeve

- Poboljšavaju zdravlje prostate. Dobroćudna hipertrofija prostate (DHP) je stanje koje je česta pojava kod muškaraca starijih od 50 godina. Trenutno se sprovode ispitivanja karotenoida i omega-3 masnih kiselina, koji se nalaze u semenkama bundeve, a cilj je da se ustanovi pozitivno dejstvo kod pacijenata koji imaju problem sa prostatom. Pokazalo se da muškarci koji konzumiraju više karotenoida imaju manji rizik od ravoja DHP-a.

- Štite kosti kod muškaraca. Cink koji se nalazi u semenkama bundeve je odličan za muškarce starijeg uzrasta. Iako se smatra da je osteoporoza više karakteristična za žene u menopauzi, pokazalo se da je ona potencijalna opasnost i za muškarce, što znači da bi trebalo da uključe u svoju ishranu namirnice koje su bogate ovim mineralom.

Keks sa semenkama bundeve

- Imaju antiupalno dejstvo kod stanja artritisa i bogat su izor minerala, proteina i mononezasićenih masti. Osim što pozitivno deluju kod artritisa, jedna četvrtina šolje semenki bundeve će vam obezbediti 46.1% dnevne doze magnezijuma, 28.7% gvožđa, 52% mangana, 24% bakra i 16.9% dnevne doze proteina.

- Fitosteoli koji se nalaze u semenkama bundeve snižavaju nivo holesterola. Fitosteroli su jedinjenja koja se mogu naći u biljkama i imaju hemijsku strukturu koja je veoma slična holesterolu. Kada se u dovoljnim kolčinama nalaze u ishrani, oni mogu sniziti nivo holesterola u krvi, a takođe i povećati otpornost imuniteta od nastanka određenih vrsta raka.

- rednovna konzumacija semenki bundeve je odlična zaštita protiv stavaranja kamena u bubregu i infekcija mokrćnih puteva /u koje spada i cistitis/.

- Ulje semenki bundeve ima blago laksativno dejstvo i stimuliše rad žuči. Koristi se kod ciroze i česte konzumacije alkohola.

- Ulje semenki bundeve je veoma korisno kod suve sluzokože nosa i suvog kašlja. Preporučuje se kod oboljenja pluća i disajnih puteva, parodontoze, stomatitisa, pa čak i katarakte.

- Ulje semenki bundeve pomaže kod kožnih oboljenja - dermatitisa, opekotina, psorijaze i ekcema.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Popularni članci danas