Ove tri namirnice uopšte nisu toliko korisne kao što ste mislili

Braon pirinač je jedna od falš zdravih namirnica

/undefined /h3 /h3 Zdrava ishrana je obavezan uslov za kvalitetan i dug život. Ponekad, trudeći se da se hranimo zdravo i sa najboljim sastojcima, mnogi ljudi pičinju da traže alternativu za korisne namirnice i menjaju ih smatrajući da su napravili zdrav izbor. U sledećim redovima ćete videti neke od tobože zdravih namirnica koje uopšte nisu tako korisne.

1. Braon pirinač

Braon pirinač

Široko je rasprostranjena tvrdnja da je bela hrana (beli pirinač, beli hleb, beli šećer, belo brašno) štetna po zdravlje. Iz toga razloga, oni se izbegavaju u meniju pristalica zdrave ishrane.

Braon pirinač je bolji od belog?

Beli pirinač je prerađen, a braon je integralan i bogat vlaknima koji pomažu radu creva i drže nas site duže vremena.

Ustvari, braon pirinač ima više valakana od belog. Sadrže se u embrionu i ljusci. Ali u njegovom sastavu se nalazi fitična kiselina i lektini koji su štetni za naš organizam, pošto mu uzimaju kalcijum i magnezijum. Ako se uzima samostalno, braon pirinač zaista se duže zadržava u želucima, ali ako s kombijuje sa povrćem, mesom itd. njegovo svojstvo nestaje i on se zadržava u želucu isto koliko i beli.

Možete da napravite braon pirinač da se bolje upija ako ga pre toga potopite u vodu sa morskom ili himalajskom soli ili sa sokom od limuna. Na taj način ćete značajno smanjiti količinu fitične kiseline. Da biste izvukli njegove korisne sastojke, potrebno je da ga konzumirate samostalno. Ako želite da koristite priinač kao prilog uz neko jelo, nema razloga da ne izaberete beli pirinač.

2. Ceđeni sok

Freševi su puni šećera i nisu zdravi

Sveže isceđen sok se smatra zdravim napitkom, potšo je potpuno prirodan sastojak, napravljen od voća. Ali to nije skroz tako pošto se u ceđenim sokovima nalazi velika količina šećera. U mnogo slučajeva sadržaj šećera je isti ili skoro kao u gaziranim sokovima.

Činjenica je da sveže isceđen sok sadrži vitamine i antioksidante, ali oni mogu da budu kompenzovani sa visokom količinom šećera Drugi minus je to što im nedostaju vlakna, čija funkrija usporava upijanje fruktoze. Tako, uprkos tome što je voće izuzetno korisno kada je celo, čim se pretvori u sok, postaje štetno.

Osim toga, kada konzumiramo celo voće ne možemo da pojedemo istu količinu, pošto na zasićuju, a kada pijemo ceđeni uzimamo šećer od bar 3-4 voćke koje inače ne bismo mogli da pojedemo odjednom. Ta velika količina šećera opterećuje jetru. Zato specijalisti savetuju da se voće konzumira celo, umesto u obliku soka.

Konzumiranje ceđenog soka je štetna i za zube, pošto, osim velike količine šećera, on ima veliku kiselinu koja uzrokuje karijes. Jedno istraživanje je pokazalo da svakodnevni unos ceđenih sokova toliko šteti zube koliko i proizvodi za izbeljivanje zuba.

3. Zdravi barovi

Korni bar nije toliko zdrava i korisna namirnica

U današnje vreme ljudi vole da zamene jedan od glavnih obroka da integralnim keksićima, integralnim blokom, orašastim plodovima i suvim voćem. Istija je, iako izgleda kao dobra alternativa, oni su štetni po naše zdravlje. Dovoljno je samo da pogledamo njihov sastav da bismo shvatili da su veoma štetni.

U njima se nalate hidrogenizovane masnoće/margarin/esterificirane biljne masti, glukozno-fruktozni sirup/ šećer/kukuruzni sirup, veštačke boje/aromatizatori/konzervansi, stabilizatori, emulgatori, so itd. Sve te hemikalije pretvaraju zdrave blokčiće u proizvode štetne za naš organizam.

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji