Osam vitamina koji su potpuno traćenje novca, i opasni su

1 od 8 Fotografije

1. Beta kerotin


Za većinu zdravih odraslih osoba preporučena dnevna doza beta kerotina (kao vitamn A) je 3 000 IU za muškarce i 2 130 za ženski pol. Neki od najvećih izvora su šargarepa, spanać, kupus i paškanat. Neki ljudi uzimaju beta kerotin kao antikancerogeni antioksidans, ali dodaci zapravo mogu povećati rizik od raka pluća kod pušača i nije dokazano da sprečavaju bilo koji drugi oblik raka;

Kada su u pitanju dodaci ishrani, više nije uvek bolje. Vitamini i minerali su od suštinskog značaja za zdravlje, ali to ne znači da će vas mega doze izvući iz bolnice ili produžiti vaš život. Neki zaista mogu biti štetni.

U većini slučajeva je poželjno da se ove hranljive materije primaju putem balansirane dijete. Međutim, velike doze nekih vitamina i minerala mogu biti odgovarajuće samo određenim ljudima.

Razgovarajte sa vašim lekarom u vezi dodataka hrani, ako ste žena koja može da rađa, ako ste vegan ili vegetarijanac, ako vam je kontraindicirano preterano izlaganje suncu, ako ste sportista i imate iscrpljujuće treninge ili sumnjate da biste iz nekog razloga mogli da budete neuhranjeni.

U našoj galeriji možete videti spisak 8 najčešćih dodataka ishrani - većina od njih su vitamini, koji vam veovatno nisu potrebni.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji