Hrana koja sadrži jod

namirnice sa jodom

Jod je hemijski element koji je od suštinskog značaja za proizvodnju hormona štitne žlezde, koji regulišu rast i metabolizam. Jod je komponenta skoro svake biljke i životinje. Standardna merenja joda u hrani ne postoje, jer se koncentracija joda razlikuje po celom svetu.

Opšte gledano, morska hrana sadrži najviše joda, prate je životinjska i biljna hrana. Od svih namirnica, morske alge su najpoznatiji i najpouzdaniji izvor prirodnog joda, ali jaja i mlečni proizvodi takođe mogu biti dobar izvor.

mlečni proizvodi

Istraživanja pokazuju da nedostatak joda može da dovede do uvećanja štitne žlezde, latargije, umora, do slabog imunog sistema, usporavanje metabolizma, autizma, povećane telesne težine, čak i do psihičkih stanja kao što su uznemirenost i depresija. Dobra vest je da postoji dosta namirnica bogatih jodom i one lako mogu da se uključe u naš dnevni režim ishrane.

kiselo mleko

Preporučljiva dnevna doza (RDA) joda je 150 mikrograma dnevno za sve one koji imaju više od 14 godina. RDA za decu uzrasti 1-8 godina je 90 mikrograma svakodnevno, a uzrasta 9-13, 120 mikrograma svakodnevno. Ako ste trudni ili dojite, preporučuje se da uzimate 290 mikrograma svaki dan.

1. Morske alge

Okean je domaćin najvećeg skladišta jodirane hrane, uključujući i alge. Jedna supena kašika algi sadrži oko 2000 mikrograma joda.

2. Brusnice

Ovo voće je bogato antioksidantima i predstavlja drugi po veličini izvor joda. Oko 100 grama brusnice sadrži otprilike 400 mikrograma joda. Preporučuje se kupovina svežeg voća ili soka.

3. Kiselo mleko

izvori joda

Prirodni probiotik, kiselo mleko je odlična namirnica bogata jodom koju treba da dodate u vašu dijetu. Jedna porcija sadrži više od pola koliko vam je potrebno za dnevni unos.

4. Pasulj

Veliki broj mahunarki predstavlja sjajan izvor hranljivih materija i istovremeno su bogate jodom, a pasulj može da se nađe na vrhu spiska. Samo 1/2 čaše ove mahunarke sadrži oko 32 mikrograma joda. Pasulj nije samo hrana bogata jodom, već sadrži i izuzetno veliki broj vlakana.

5. Jagode

krompir

Ovo ukusno crveno voće sadrži do 10% vašeg potrebnog dnevnog unosa joda i to samo u jednoj porciji. Jedna čaša svežih jagoda sadrži približno 13 mikrograma joda.

6. Himalajska so

Ovaj oblik soli, poznat i kao siva so, predstavlja odličan izvor prirodnog joda. Iako je dosta vrsta soli za kuvanje obogaćeno jodom, lišeni su prirodnih svojstva za zdravlje, jer su hemijski obrađeni. Samo jedan gram himalajske soli sadrži približno 500 mikrograma joda.

7. Mlečni proizvodi

Mleko i sir su dobri izvori joda, samo jedna čaša mleka sadrži oko 55 mikrograma joda. Kako bi se izbeglo dosta negativnih efekata od strane sistema za varenje prilikom konzumacije kravljeg mleka i sira, preporučuje se sveže organsko kozije mleko i koziji sir, koji su zdravija aletnativa za dobijanje joda iz mleka i mlečnih proizvoda.

8. Krompir

Krompir je jednostavan dodatak većini jela i jedan je od najbogatijih izvora joda u carstvu biljaka. Jedan srednje pečen krompir sadrži 60 miligrama joda.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji