Sve što treba da znate o zelenom kokosu i koristima od njega

zeleni kokos

Mladi kokos, poznat još i kao zeleni kokosov orah, ima malo manje "mesa" od zrelog voća, ali zbog toga elektrolitne vode u njemu je mnogo više - oko 350 ml. On je izuzetno svež i pun korisnih sastojaka.

Faze zrenja:

Obično kokosov orah zri oko 12 meseci.

• Šestog meseca on ne sadrži nikakve masti i pun je samo vodom, a spolja je jarkozelen.

• Nakon osmog meseca orah postaje žući, ima braonkaste fleke. Voda mu je slatka, a meso gelasto, postepeno počinje da se steže i da dobija nama poznatu strukturu.

• Između 11 i 12 meseca kokosov orah postaje braon, a meso se već stvrdnulo i razvilo visokomasni sadržaj. Ona u njima ima malo manja količina vode.

Kakve su koristi od konzumiranja mladoh kokosa:

Kao i voda, tako je i meso zelenog kokosovog oraha izuzetno bogato elektrolitima i makronutritientima. Kada voće uzre, ova svojstva drastično paradaju.

Oko 100 ml vode zelenog kokosa sadrži 1 g proteina, 0 g masti i 4 g ugljenih hidrata. 100 g mesa ima 3 g proteina, 33 g masti, 15 g ugljenih hidrata i 9 g vlakana.

Mlad kokos je odličan za hidrataciju organizma. Osim toga pomaže u sportskoj aktivnosti - istraživanje među vozačima biickla, koji su vozili bicikl po vrućini je pokazalo da nakon što su pili kokosovu vodu, imali su više snage za trening.

kokosova voda

Osim toga, uprkos obilnom znojenju, nisu bili bez vode. Naprotiv, sportisti su ostali dobro hidrirani čak i nakon teške fizičke aktivnosti.

Voda od zelenog kokosa poboljšava metabolički sindrom, sa kojim je povezan visok krvni pritisak i srčana oboljenja. Takođe dobro utiče na smanjenje šećera u krvi.

Antioksidanti u kokosovoj vodi i mesu čuvaju ćelije od oksidativnog procesa. Osim toga bogati su vitaminima, cinkom, magnezijumom, bakrom i selenom.

Kako da konzumiramo zeleni kokos?

Najklasičniji način - otvorite voće, a vodu iz njega sipajte u čašu. Takođe možete napraviti rupu i slamčicom da izvučete tečnost. Što je brže popijete, elektroliti i nutitienti u njoj će se sačuvati.

Meso mladog koksoa je veoma nežno i nije toliko masno, tako da možete jesti koliko želite, nakon što ga oljuštite.

Takođe možete dodavati u proteinske šejkove nakon treninga. Od njega se pravi odličan sladoled, nakon što ga umutite sa malo mleka ili pavlake. Takođe možete koristiti kao klasičan kokos za razne deserte.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji