Zbog čega je važno da imamo dane za detoksikaciju?

dani za detoksikaciju

Izraz detoksikacija označava čišćenje organizma iznutra od nagomilanoh toksina u njemu. Tužno, ali je istina, mi živimo u zagađenoj sredini i otrovi nas vrebaju sa svih strana - hemijsko zagađenje vazduha, teški metali, pesticidi u hrani, alkohol, aktivno i pasivno pušenje, lekovi.

Toksini se takođe gomilaju u organizmu i kao posledica normalnog metabolizma i gomilanja štetnih mikroorganizama u sistemu za varenje, kao rezultat prekomernog uzimanja hrane, nepravilne ishrane, brzog jela i ostataka neprerađene hrane.

Redovna stolica, bavljenje sportom i znojenje, pomažu telu da se očisti, ali je to možda nedovoljno i zbog toga je potrebna dodatna pomoć u obliku detoksikacije.

Prema rečima nekih stručnjaka, u današnje vreme, detoksikacija je sastavni deo ishrane savremenog čoveka i on od nje ima potrebe više nego ikada. To je način da pružimo sistemu za varenje dobar odmor i da naše telo okrepimo i napunimo ga energijom.

Prema individualnim sklonostima, dan za detoksikaciju može biti jednom nedeljno ili mesečno. Sve zavisi od nas samih, a cilj je da se maksimalno opustimo, tako da sami biramo hranu koju ćemo jesti tog dana.

Kategorično se zabranjuju sve štetne namirnice i napitci. Osnovno se preporučuje unos tečnosti tokom 24 sata, ali za osobe koje smatraju da neće izdržati bez hrane celog dana, dopušta se konzumacija voća i povrća u svežem stanju.

Namirnice koje pomažu kod čišćenja organizma su jabuke, južno voće, maline, borovnice, ananas, brokoli, celer, paradajz, cvekla, šargarepa. Obavezan je unos obilnih količina vode i biljnih čajeva, sveže ceđebih sokova, smutija. Oni potiskuju glad i donose osećaj sitosti.

detoksikacija

Detoksikacija je prava nagrada za telo i um, koja nam pomaže da se osećamo lakše, energičnije i zadovoljnije životom i sobom. Poželjno je praviti ove dane rasterećenja što je češće moguće.

Na dan detoksikacije koji odaberemo, izuzetno je važno osigurati aktivno kretanje. Trening ili druge vrste vežbanja pomažu telu da bude zasićeno kiseonikom, a sam proces istovremeno dovodi do znojenja, koje izbacuje toksine iz tela.

Važno je usredsrediti se na odgovarajući program treninga koji će nas pokretati, ali nas neće iscrpljivati. Krajnji cilj nije preopterećenje, već rasterećenje, ipak, tokom dana nećemo unositi mnogo kalorija koje možemo sagoreti.

U slučaju nedostatka vremena za trening ili ako fizički nismo u mogućnosti da ih izvedemo, možemo uživati u toploj kupki ili sauni. Oni takođe uzrokuju znojenje i odgovarajuće oslobađanje toksina iz našeg tela.

Pre nego što se odlučite za detoksikaciju, savetuje se sa lekarom, posebno ako imate zdravstvenih problema. Ova vrsta dijete ne bi mogla dovesti do fatalnih posledica, ali može loše uticati na nas.

Ovo je oštra promena u vašoj ishrani i ne biste smeli da potcenjujete ovu činjenicu. Ako ste navikli da jedete puno, oštro ograničavanje unosa hrane i konzumiranje samo vode tokom dana može prouzrokovati gubitak energije, slabost, vrtoglavicu, snižavanje krvnog pritiska i šećera u krvi.

S druge strane, stvaranje rutine i redovna primena dana detoksikacije, u redovnim intervalima, omogućava vašem telu da se navikne i prilagodi promenama, što sprečava nastanak ovih stanja.

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji