Zbog čega je prženje štetno?

{tetnost od burgera

Većina ljudi je upoznata sa štetnošću pržene hrane, zahvaljujući mnogim člancima i istraživanjima. Proces prženja je poznat kao izuzetno štetan i toksičan. Ipak, pitanje je, zbog čega je pržena hrana štetna za nas? Šta se dešava sa namirnicama tokom procesa prženja, što ih čini da bude manje zdrave, od namirnica koje su kuvane, sotirane, pečene ili pripremljene na drugi način?

Pržene namirnice povećavaju sadržaj masti

U istraživanju koje je bilo orijentisano na to da odredi proces pripreme hrane koji se približava maksimalnoj vrednosti sadržaja masnoće u hrani, ispitani su proces pečenja, sotiranja i prženja u dubokom ulju. Rezultat nije iznenađenje. Proces pečenja proizvodi malo masnoća, dok se proces prženja približava maksimalnim vrednostima. Stanje je još gore kada se namirnice prže sa testom oko njih, jer je ova namirnica u stanju da primi čak i više maslaca ili masnoće za kuvanje.

Većina restorana prži namirnice u maslacu, margarinu ili biljnim uljima, koja sadrže transmasti. Prženje namirnica u maslacu dovodi do povećanja sadržaja zasićenih masti u hrani. Krompir se obično prži u biljnom ulju i na taj način on vezuje transmasti, koje mogu da prouzrokuju nekoliko zdravstvenih problema, uključujući i pred kancerogena stanja.

Namirnice koje se prže u biljnim masnoćama od kukuruza, šafrana, soje ili repice, takođe nisu dobre, jer ove masnoće veoma lako izgore, na višim temperaturama. Polizasićeni lanci masnoća, kojih ima u ovim uljima su skloni razgranavanju, kada su izloženi visokim temperaturana i mogu da dovedu do odvajanja slobodnih radikala u organizmu, što dovodi do upala i drugih reakcija organizma. Pržena hrana je loša za vas, ako želite da smanjite telesnu težinu. Proces prženja dodaje dopunske kalorije u namirnice.

Pr\ena piletina

Pržene namirnice mogu da formiraju toksična jedinjenja

Dokazano je da nekoliko namirnica nakon prženja u sebi sadrže toksičnu hemikaliju, pod imenom akrilamid, koja može da izazove formiranje ćelija raka u vašem organizmu. Visok nivo ove hemikalije se pronalazi u namirnicama prženim u dubokom ulju, kao što je pomfrit, prerađevinama od mesa, pa čak i u pečenoj kafi u prahu, kod temperature koja je viša od 120 stepeni.

Postoji li zdrav način da ispržimo namirnice?

Dokazano je da su namirnice pržene u kokosovom ulju manje štetne od istih namirnica prženih u drugim biljnim uljima. Kokosovo ulje je stabilno čak i kod dosta viših temperatura.

Prženje namirnica u maslinovom ulju je relativno zdrav izbor.

Maslinovo ulje ne sadrži zasićene masnoće i izvor je korisnih masnih kiselina, kao što su Omega-3 i Omega-6 masne kiseline, koje se nalaze u monozasićenim i polizasićenim masnoćama.

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji