Voće i povrće bogato kalijumom

Voće i povrće bogato kalijumom

Proizvodi koje konzumiramo važni su za naš organizam na različite načine. Svi oni sadrže različite materije koje su dragocene za naše telo.

Pogledaćemo u kojim proizvodima ima najviše kalijuma. Međutim, pre nego što se upoznamo sa tim informacijama, hajde prvo da vidimo zašto je on namo toliko neophodan.

Kalijum je mineral, koji je neophodan za skoro sve procese u našem telu. Visok sadržaj minerala u organizmu je izuzetno važan, uopšteno govoreći, za rad srca.

Pomaže pravilnom funkcionisanju bubrega, koristan je i važan mineral takođe za mišiće, kao i za kosti.

Ukoliko nam nedostaje kalijum, to će se neizbežno odraziti i na naš organizam - osetićemo umor na fizičkom i umnom nivou.

Kalijum možemo da nađemo ne samo u voću i povrću, nego i u mleku i mesu.

Iako su hranljivi proizvodi u prošlosti imali dosta veći procenat kalijuma, u naše vreme možemo da nabavimo kalijum, konzumirajući više neke određene hrane.

Povrće sa kalijumom

Kod povrća najviše kalijuma nalazi se u krompirima, paradajzima, sušenim ljutim papričicama. Ne možemo, a da ne spomenemo i povrće kao što je spanać (i generalno svo lisnato povrće), artičoka.

Pečurke

One obezbeđuju 0, 3 grama na 100 grama konzumiranih. Uz to, one mogu da budu spremljene na mnogo načina, kombinovane sa desetinom drugih namirnica i imaju nizak sadrđaj kalorija, samo 28 kcal na sto grama. Da biste nabavili više kalijuma, jedite čorbu sa pečurkama, lažnu škembe čorbu, paštetu od pečuraka, pečurke u maslacu, punjene pečurke, salatu sa pečurkama, ćufte od pečuraka.

Krompir

Krompir je izvor kalijuma

Verovatno svako voli karompire. Ako ste do sada pazili da li da ih jedete, jer se priča da su nezdravi i masni, verovatno ćete se obradovati da čujete da možete da ih jedete ispečene. U 100 grama pečenih krompirića ima 0, 53 grama kalijuma, tako da je to 15% dnevne potrebe. Međutim, dobro je da znate da se ova hrana ne preporučuje dijabetičarima. I ipak, da biste obezbedili više kalijuma kroz krompiriće, možete da spremite krompir čorbu, krompir sote, brzu krompir salatu, vegetarijanske ćufte, klasični gratin, krompir šnicle.

Beli pasulj

On je dobar izvor vlakana, proteina i skroba. On popunjava dnevnu potrebu gvožđa, ali takođe je to hrana, veoma bogata kalijumom, tako što ima0, 6 grama ovog minerala u 80 grama belog pasulja.

Spanać

Spanać u 100 grama sadrži 16% unosa kalijuma koji treba svakodnevno da konzumiramo.

Voće sa kalijumom

U voće koje je bogato kalijumom ubrajaju se: banane, suvo grožđe, suve jagode, suve šljive.

Kajsije

Da li znate da suve kajsije zapravo sadrže više kalijuma nego sveže? Porcija od 100 grama suvih kajsija daće vam gotovo 30% preporučujuće dnevne doze. Kajsije su takođe veoma važne za metabolizam, zato što: Regulišu krvni pritisak i telesne tečnosti. Sprečavaju reumatske bolesti ili artritis. Stavljajte ih u voćne salate, sorbete, torte sa kajsijama, voćne kremove.

Šljive

Pored toga što su bogate kalijumom, sveže šljive sadrže vlakna i ugljene hidrate. Samo od 100 grama dobijate 12% preporučene dnevne doze kalijuma.

Šljive dobijaju specijalnu hranljivu vrednost u rezultatu precesa dehidratacije. Ovo vodi do povećanja količine prostih ugljenih hidrata.

Šljive sadrže kalijum

Uz to, šljive brzo povećavaju nivoe energije zbog visokog sadržaja šećera. Ovo voće se bori sa zatvorom zahvaljujući vlaknima u njihovom sastavu i smanjuju nivoe holesterola. Dijeta sa šljivama će vam pomoći da se olakšate i da sebi obezbedite kalijum. Ali pazite ukoliko imate osetjiv želudac.

Suvo grožđe

Suvo grožđe obezbeđuje 21% preporučujuće dnevne doze kalijuma u porciji od 100 g. Međutim, dobro bi bilo da zapamtite da ovo voće sadrži mnogo šećera. Eto zašto se preporučuje da se konzumira u umerenim količinama. Možete da ga stavljate u jednostavne kolače, sirove bombone, kolače bez pečenja, brze torte, veganske pločice.

Suvo grožđe nudi i sledeće prednosti:

- Olakšava zatvor;

- Korisna hrana kod anemije;

- Suzbija groznicu;

- Reguliše pritisak krvnih sudova;

- Smanjuje krvni pritisak.

Smokve

Porcija od 100 grama suvih smokava obezbeđuje 19% od preporučujuće dnevne doze kalijuma. Napravite slatko od smokava ili krem od smokava. Ima mnogo ideja za kolače sa smokvama.

Banane

Dobro je poznato da se banane nalaze među voćem koje je najbogatije kalijumom, sadržeći 10% preporučujuće dnevne količine. Banane održavaju balans tečnosti u ćelijama i pomažu u pravilnom funkcionisanju nervnog, digestivnog i mišićnog sistema. Jedite više banana hleba, palačinki sa bananama, kolača sa bananama.

Kivi

Kivi je izuzetno voće. Pored kalijuma sadrži veliku količinu vlakana i vitamina C. U isto vreme kivi jača imuni sistem i pomaže u sprečavanju problema sa varenjem. Torta sa kivijem je sve što vam danas treba.

Začini sa kalijumom

Osim u voću i povrću, kalijum je prisutan i u začinima koji se veoma često koriste u našoj nacionalnoj kuhinji.

Govorimo o travama kao što su peršun, bosiljak, estragon, kervel, kurkuma, kim, kari, origano, aleva paprika, ljuta papričica, kumin, semenke celera, semenke mirođije, đumbir, korijander, karamfilić, karadmon, beli luk u prahu.

Drugi izvori kalijuma

Deo mahunarki takođe sadrži veliku količinu ovog za organizam dragocenog minerala - kalijuma. Reč je pre svega o zrelom pasulju i o soji. Od mesa najpogodniji za nabavku kalijuma su piletina, kao i crvena mesa. Zbog široke rasprostranjenosti kao materije u različitim proizvodima - voće, povrće, začini, mesa, deficit kalijuma je relativno retko sretano stanje.

I ipak koji su znakovi deficita kalijuma?

Nedostatak kalijuma

Hronični umor

Ako osećate da nikada ne dobijate dovoljno odmora i nemate dovoljno energije, moguć razlog može da bude nedostatak kalijuma. Svakoj ćeliji u vašem telu je potreban kalijum kako bi mogla da funkcioniše. Ukoliko se umarate iako imate dovoljno sna, možda je za to kriv nedostatak kalijuma. (Nezdrava dijeta, stres ili nedostatak sna mogu da budu razlozi hroničnog umora, tako da ne treba da žurite sa zaključivanjem, pre posete porodičnom lekaru, da je dificit kalijuma osnovni razlog! ).

Grčevi u mišićima

Kalijum igra ključnu ulogu u savijanju mišića, uključujući one u mišiću srca. Na taj način grčevi u mišićima su simptomi koji prenose nedostatak kalijuma. Snažni deficit kalijuma ne samo da utiče na pravilno funkcionisanje mišića, već čak može da dovede do uništavanja mišićnog tkiva.

Ošamućenost

Nivoi kalijuma mogu da variraju tokom celog dana, a veliki pad može da uspori otkucaje srca, što vas tera da padnete u nesvest zbog niskog krvnog pritiska. Ova reakcija nije česta i može da bude izazvana i drugim faktorima, ali je važno da odete na konsultaciju. Vrućina i drhtanje u rukama i nogama su drugi znaki koji ne treba da zanemarite.

Hipertonija

Bez dovoljno kalijuma krvni sudovi mogu da se pogoršaju, što dovodi do hipertonije. Otkucaji srca su jedan od osnovnih simptoma nedostatka kalijuma u organizmu, utiče na ritmične kontrakcije srca i pričinjava jake i ubrzane udarce.

Nadutost stomaka

Kada se pojavi nedostatak kalijuma, telo pokušava da reguliše nivoe natrijuma i utiče na mišiće želuca i creva, pričinjavajući nadutost stomaka, bol u stomaku, grčeve ili zatvor.

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji