bonapeti.rs»Članci»Zanimljivo»Prejedanje jajima - šta treba da znamo

Prejedanje jajima - šta treba da znamo

Prejedanje jajima - šta treba da znamo
Fotografija: 1

Malo ljudi uspe da izbegne greške u svojoj ishrani. Jedna od namirnica koju najčešće zloupotrbljavamo su jaja. Ona su laka i brza za spremanje, ukusna hrana i sastojci mnogih jela.

Čak mnoge dijete za mršavljenje sadžre u ne malim količinama. Ali šta će se desiti ako preterano sa konzumacijom jaja?

Postoji mnogo mitova povezanih koristima jaja. Hajde da saznamo kojima od njih možete verovati.

Od jaja se možete ugojiti

Pogrešno! Mala je verovatnoća da proizvod sa kalorijskim sadržajem od samo 155 kcal bude krivac za povećavanje težine. Da, žumance sadrži mnogo masnoća - 10 g na svakih 100 g proizvoda. Ali u isto vreme on sadrži i osnovne prednosti u obliku bogate rezerve vitamina A, D, E, grupe B, karotina, moćnog antioksidansa lecitina i drugih materija. Da bi konzumacija jaja mogla negativno da utiče na figuru, potrebno je da dodate barem 6-7 jaja u vašu svakodnevnu ishranu što je teško moguće.

Jaja povećavaju holesterol u krvi

I da, i ne! Ova tvrdnja nije u potpunosti tačna. U jajima zaista ima mnogo holesterola - prosečno 213 mg u svakom. U isto vreme dnevni unos holesterola ne bi trebalo da prelazi 300 mg. Iz ovog razloga čak pre 20-30 godina lekari ne bi preporučili da se jede više od 3-4 jaja nedeljno. Kasnije su naučnici ustanovili da holesterol koji je sadržan u žumancetu ne utiče na rizik od infarkta i insulta.

Njegova količina se kompenzuje drugim materijama - fosfolipidima, imaju sposobnost da se povežu i da izbace suvišni holesterol iz tela. Opasnost predstavljaju zasićene masti kojima su jaja bogata. Upravo njihovo neprestano korišćenje dovodi do povećavanja pokazatelja lošeg holesterola i rizika od oboljenja kardiovaskularnog sistema.

Ne možete da jedete jaja kod dijabetesa

Konzumiranje jaja

I da, i ne! Ljudi sa dijabetesom tipa 2 treba da ograniče konzumaciju jaja - zbog visokog sadržaja istig zasićenih masti. Neki lekari čak savetuju u potpunosti da ih eliminišu iz dijete zbog rizika od debljanja - što je u potpunosti nepoželno kod ovog oboljenja. Kada se to ima u vidu, proučavanje iz 2018. godine potvrđuje da redovna konzumacija jaja poboljšava nivoe šećera u krvi kod pecijenata sa preddijabetesom i dijabetesom tipa 2. Prema autorima konzumacija jednog jajeta na dan može da bude od koristi za njih.

Jaja uzrokuju upalu

Tačno! Nagli porast nivoa zasićenih masti u organizmu zapravo može da dovede do pojave upale. Ne zaboravite osećaj mere i ne pokušavajte da odjednom dovršite sva uskršnja jaja koja su ostala posle praznika.

Jaja uzrokuju mučninu

Tačno! Za ljude sa osetljivim crevima i oboljenjima sistema organa za varenje preterana konzumacija jaja može da se pretvori u pravi problem. Česti efekti uključuju mučninu i distres, koji mogu da se nastave da traju satima i danima.

Jaja su štetna za bubrege

I da, i ne! Jedno jaje sadrži prosečno 6-7 grama belančevine. Ukoliko ste pre toga imale probleme sa bubrezima, treba da izbegavate preteranu upotrebu proteina - kako biste uklonili njihove metabolite, bubrezi treba naporno da rade. Međutim, za zdrave ljude ne postoje takva ograničenja.

Trovanje belančevinama i alergije

I da, i ne. Kod ljudi sklonih alergijama i intoleranciji na hranu sa belančevinama prejedanje sa jajima može da dovede do trovanja, alergijskih reakcija i intolerancije na hranu. Takvi ljudi treba da ograniče unos jaja. Sa druge strane priliko uzgajanja kokoški nosilja mnogi farmeri koriste veliku količinu antibiotika koji prelaze i u jaja. Ovo dodatno može da uzrokuje alergijsku reakciju posebno kod preterane konzumacije. Za ljude koji nisu skloni alergijama jaja retko prouzrokuju probleme.

Koliko jaja možemo da jedemo?

Danas stručnjaci još uvek nisu doneli odluču što se tiče dnevne nedeljne konzumacije jaja. Sve zavisi od individualnih zdravstvenih pokazatelja, ishrane i načina života generalno. Većina naučnika smatra da su dva jaja dnevno bezopasna norma za zdravu odraslu osobu. Jedno jaje na dan je dovoljno za decu i adolescente.Bbolje je da uzimate količinu neophodnih belančevina iz drugih izvora životinjskih i biljnih proteina. Za sve zdravstvene probleme bolje je da o normi unosa jaja razgovarate sa vašim lekarom.

A ukoliko želite da se ne prejedate jajima i da izvučete maksimalni ukus i koristi iz njih, pogledajte ove recepte za punjena jaja, jaja na panagjurski način i ukusni krem od jaja.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji