Hrana bogata proteinima

salata od pasulja

Protein je hranjivi sastojak, sastavljen od aminokiselina, koje su potrebne za praviln rast i finkciju ljudskog tela. Iako je telo sposobno da proizvodi neke aminokiseline, nezamenjive aminokiseline treba da se dobiju od životinjskih ili biljnih izvora proteina.

Uprkos tome se vodi rasprava o tome koja količina proteina treba da se konzumira na dan, treba da se kaže da nedostatak proteina može dovesti do poremećaja rasta, gubljenje mišićne mase, smanjenja imuniteta, slabljenja srca i disajnih organa, a u nekim slučajevima čak i do smrti.

Američki institut za medincinu preporučuje svakom odraslom čoveku dnevni unos najmanje 0.8 grama proteina na kilogram telesne težine. Unos manje od ove količine se smatra nezdravim.

Ovo su neki od prozvoda, koji su najbogatiji proteinima.

Sir.

Od svih sireva, sa najvećim sadržajem proteina je parmezan - 41.6 g na 100 grama porcije, praćen mocarelom i svajcarskim sirom - oko 28-30 g. Ispostavilo se da su mekani sirevi, pavlaka, krem sir sa najmanje proteina - oko 16 g po porciji.

Pasulj i mahunarke.

Što je pasulj stariji, veći i zreliji, to više proteina dobijate od njega. On je sa visokim sadržajem vlakana, kalcijuma i gvožđa, ali se ispostavilo da je i jedan od najboljih izvora aminokiselina, koje su toliko neophodne za ljudsko telo.
kotlet

Posno teleće i goveđe meso.

Da biste dobili najčistiji moguć protein je da izaberete čisto meso. Teletina i govedina sadrže oko 36 g proteina na 100 g porcije.

Pečena bundeva, seme bundeve i lubenice

Bundeva i seme bundeve obezbeđuju oko 33 g proteina na 100 g. Zajedno sa semenom lubenice su od semenki i orašastih plodova sa najmanje kalorija.

Piletina, jagnjetina i svinjetina.

Lepo je kao i sa ostalim mesom da izaberete čisto, ove vrste mesa pružaju od 30-33 g proteina na 100 g.

Riba i kavijar

Riba je mnogo zdrava i korisna hrana. Ne slučajno se njeno konzumiranje preporučuje jednom sedmično. Ona je odličan izvor proteina, i u zavisnosti od vrste nas snabdeva sa oko 26-30 g po porciji.

Sočivo, zrnasto povrće i kikiriki.

Oni su odličan izvor biljnih proteina, dok sočivo obezbeđuje najviše - oko 25.8 g po porciji, aa kikiriki 23.7 g.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji