Režim ishrane za ljude iznad 50 godina

Odrasli ljudi

Kada čovek napuni 50 godina, počinje da više obraća pažnju na ishranu i način života. U ovim godinama bi trebalo da ljudi imaju 4-5 manjih obroka dnevno.

Na taj način se želucu omogućava pravilan rad, nivo šećera u krvi će biti dobar, a krvni pritisak normalan. Kako bi se organizmu obezbedile hranljive materije, ishrana pedesetogodišnjaka bi trebalo da je raznovrsna i da sadrži dosta vitamina i minerala.

Starenjem se procesi u organizmu usporavaju. Pojavljuju se bolovi u želucu, creva postaju lenja, javlja se opstipacija i još niz raznih drugih problema. To je tako, jer u tim godinama počinje da se smanjuje salivacija i proizvodnja želudačnih sokova, pa se samim tim i metabolizam usporava. Čovek prvo očima jede, a kada se jede sve što oku deluje lepo, slede problemi.

Trebalo bi obratiti pažnju na način ishrane, šta se pije i na način života uopšte. Dosta loših životnih navika su uzrok nezdravog načina života. Tu spadaju obroci pre spavanja, ispijanje kafe na prazan stomak, prekomerno soljenje hrane i slične navike koje se teško menjaju.

Ljudi iznad 50 godina imaju običaj da jedu hranu koja se brzo sprema, a tu spada i razna konzervirana hrana. Čest uzrok ovakom načinu života jeste nestabilna finansijska situacija. Često ljudi zaboravljaju sveže voće i povrće, jer ga ne mogu priuštiti.

Javljaju se i problemi sa zubima, a to sa sobom zahteva i veću pažnju i ograničavanje u odabiru namirnica. Biraju se namirnice koje su mekše i kašaste, tj. koje se lakše žvaću. To za posledicu ima bolove u želucu. Zanemaruju se namirnice bogate vlaknima, kao i zrnasta hrana.

Mleko i mlečni proizvodi

Neretko se konzumira hrana koju telo lakše usvaja, a tu spadaju napolitanke, keks, kao i proizvodi od čokolade. Rezultat takvog nepravilnog načina ishrane je, s jedne strane, gojaznost, a sa druge, naglo mršavljenje. Preporučuje se hrana koja je bogata mineralima i belančevinama kao što je to pirinač, ovsena kaša, makarone, krompir i zrnasta hrana.

U režim ishrane kod pedesetogodišnjaka bi trebalo da se makar jedno sedmično uključi manje masno meso, a riba se preporučuje 2 puta sedmično. Najbolje je da meso bude pileće ili juneće. Ova vrsta namirnica sprečava pojavu ateroskleroze i bolesti srca.

U ovom dobu života jaja ne bi trebalo izbegavati, ali bi trebalo smanjiti njihov unos. 2 - 3 jaja nedeljno je sasvim dovoljno da se nađe na meniju. Nemoje zaboraviti i na mlečne proizvode, koji su pravi izvor kalcijuma, a on čuva zube i kosti. Poželjno je da se makar jednom nedeljno jedu variva poput sočiva, pasulja ili soje.

Namirnice bi trebalo da budu začinjene raznim korisnim začinima, koji pre svega ne iritiraju želudac, a to su origano, majčina dušica i nana. Voće i povrće jedite sveže ili bareno.

Na taj način se čuvaju hranljive materije. Preporučuje se i uzimanje 2 kašike maslinovog ulja na dan. Hranite se dobro i budite zdravi i nakon 50 godina!

Komentari

Pošalji
3
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni: