Pet lakih načina da snizite krvni pritisak

Paradajz

Jeste li danas uzeli likopen? Ako ste jeli zelenu salatu sa isečenim svežim paradajzom, to znači ne samo da ste uneli potrebnu dozu antioksidanata, već ste preduzeli i ozbiljne mere da snizite krvni pritisak.

Istraživanja iz 2006. godine, sprovedena u Izraelu, potvrđuju ono što Italijani znaju već vekovima unazad: paradajz i sos od paradajza snižavaju krvni pritisak i smanjuju rizik od srčanih oboljenja.

Ovo istraživanje je vodio doktor Ester Paran, načelnik odeljenja za hipertoniju u medicinskom centru Soroka. Istraživanje se vršilo na pacijentima, koji su se već lečili od hipertonije, ali njihov organizam nije dobro podnosio lekove.

Doktor Paran je davao pacijentima suplement od ekstrakta paradajza. Nakon samo četiri nedelje krvni pritisak pacijenata je znatno snižen.

Budući da sadrži likopen, paradajz je veoma efikasan u snižavanju krvnog pritiska. Izraelska kompanija Lycomato posvećeno radi na proizvodnji hibridnog paradajza, tj. na tome da svaki plod sadrži velike količine likopena.

Ovaj, a i drugi antioksidansi koji se nalaze u paradajzu čine paradajz super povrćem za sprečavanje i profilaktiku srčanih bolesti. Paradajz ima čak i moć da spreči oksidaciju LDL holesterola, zbog koje se holesterol lepi za zidove arterija i doprinosi njihovom sužavanju, a posledica toga je visok krvni pritisak.

Čak i kada je sezona ovog povrća, teže nam pada da jedemo četiri cela paradajza dnevno, što je preporučena doza za normalizovanje krvnog pritiska. Predlažemo vam nekoliko načina kako možete jedete paradajz, a da to ne bude direkno iz bašte.

Špageti sa sosom od paradajza

1. Napravite čili. Iskoristite paradajz pire kao osnovu za čili sos, time ćete ujedno iskoristiti antioksidanse, iako niste pojeli ceo paradajz, a i imaćete zdrav obrok i nećete morati da jedete direktno iz bašte.

2. Pošto se smatra da je maslinovo ulje u kombinaciji sa paradajzom veoma lekovito, napravite paradajz sos za testeninu, tako što pomešate paradajz pire sa maslinovim uljem na kome ste prodinstali luk ili beli luk. Paradajz pire koji se koristi u sosu sadrži deset puta više hranljivih sastojaka od jednog paradajza koji biste pojeli.

3. Napravite svežu salatu sa gorenavedenim jelima, pa preko možete staviti isečen paradajz. Na taj način ćete uneti četvrtinu preporučenog dnevnog unosa.

4. Pijte sok od paradajza. Preporučljivo je da sami pravite sok, nego da kupujete, jer tada možete sami kontrolisati sadržaj natrijuma. Sokovi iz prodavnice mogu sadržati veće količine šećera i konzervanse.

Ako imate i sokovnik, možete praviti neverovatne vegetarijanske sokove. Pored paradajza, možete dodati i šargarepu, celer, voće i povrće koje sadrži manje količine natrijuma.

5. Uzimajte suplemente na bazi paradajza. Ako ne možete jesti svež paradajz, uzimajte 200 mg paradajza u vidu nekog dodatka ishrani, a to će zadovoljiti količinu preporučene doze od 4 paradajza dnevno.

Prema istraživanjima iz Izraela, ako uključite paradajz u ishranu, to može uticati na vaš krvni pritisak tako što će vam smanjiti sistolni pritisak za 10 mm i dijastolni za 4 mm. Kako god da ga spremite i jedete, paradajz će, svakako, ojačati vaš imuni sistem i normalizovati krvni pritisak.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji