Preterujete sa kafom? Pogledajte koliko tačno kafe možete popiti dnevno

Kafa

Mnogi se ne mogu probuditi ujutru ukoliko ne popiju čašu mirisne kafe. Kafa nas razbuđuje i tonizira, pripremajući nas za izazove dana. Takođe i nakon obilnog ručka volimo da se opustimo uz ovaj okrepljujući napitak, a možemo priuštiti sebi i jednu poslepodnevnu kaficu, u društvu kolega u vreme kratke pauze od radnih zadataka. Poručujemo je i kad smo napolju, bez obzira na sezonu.

A različiti napici, koje nude u kafićima i restoranima, se mogu pripremiti tako da odgovaraju svačijem ukusu - espreso, kapućino, makijato, i dr. Ima i mnogo načina pripreme, a u nekim državama je priprema i konzumacija kafe deo lokalne kulture.

Poslednjih godina, međutim, ima sve više mišljenja da je ova navika štetna i da se treba izbegavati. Koliko kofeina trebate konzumirati i da li je kafa dobra ili štetna po zdravlje su pitanja, oko kojih se vodi mnogo sporova.

Na zadovoljstvo ljubitelja kafe, grupa stručnjaka je došla do zaključka da zavisnost od kofeina možda čak i nije toliko loša, kako se mislilo dosad.

Zrna kafe

Nakon pregleda više od 740 istraživanja, naučnici sa Međunarodnog instituta za biološke nauke su ustanovli da konzumacija uobičajenih svakodnevnih šoljica kafe ne nosi rizik po zdravlje. Podaci su pokazali da je konzumacija 400 mg kofeina, što je ekvivalent od 4 šolja kafe, bezopasna za odrasle, i dovoljno je samo da se ne previšava redovno. Trudnice mogu da unose 300 mg bez neželjenih efekata, a za decu je bezopasan unos od samo 2.5 mg na dan.

Američko istraživanje sagledava pet efekata kofeina na zdravlje, uključujući jaku toksičnost, kosti, srce, mozak i reproduktivni sistem. Za određivanje njegove efektivnosti, istraživači su izvršili opširan pregled istraživanja, objavljenih u periodu od 2001. do 2015. godine.

Kofein

Ovo obezbeđuje dokaze, koji pomažu u razumevanju uticaja kofeina na zdravlje čoveka, govori vodeći autor - dr. Erik Hendžes, izvršni direktor instituta. Isto tako, ovo obezbeđuje istraživačkoj zajednici podatke i dragocene dokaze u korist razvitka i izvršavanja budućih istraživanja o bezopasnosti kofeina, koja će imati uticaj na zdravlje populacije. Potpuna transparentnost sa kojom se dele podaci će podstaći druge istraživače da nadograđuju ovaj posao.

Uprkos tome, razlika u sadržaju kofeina u različitim vrstama kafe, koje se nude, može dovesti do višeg dnevnog unosa nego što mislimo. Isto tako je važno prepoznati da postoje i drugi proizvodi koji sadrže kofein, kao što su zeleni i crni čaj, crna čokolada, neka bezalkoholna pića, pa čak i neki lekovi. Mladi treba da budu oprezni sa energetskim pićima, koja sadrže veliku količinu kofeina.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji