Koje namirnice izazivaju nadutost stomaka

Grašak

Izbegavanje određenih namirnica je odličan način da se spreči nadutost stomaka i želuca, dok konzumacija zdravih namirnica i napitaka pomaže u eliminaciji suvišne tečnosti, sprečava zadržavanje vode, a takođe i ublažava stvaranje gasova, pa tako smanjuje i nadutost stomaka. Ovde su osnovne namirnice, koje bi trebalo da izbegavate, ako hoćete izbeći nadimanje stomaka.

So

Izbegavajte so, slane začine i previše prerađene namirnice. Natrijum najviše privlači vodu, pa kada unesete veće količine od uobičajenih, to dovodi do zadržavanja tečnosti, a posledica toga jeste nadutost stomaka.

Suvišni ugljeni hidrati

Pivski stomak

Mišići čuvaju rezerve određene vrste ugljenih hidrata, tzv. glikogena, koje koriste kao izvor energije. Svaki gram glikogena u sebi sadrži oko 3 grama vode. Smanjenje unosa ugljenih hidrata će vremenom naterati telo da rezreve iskoristi, a samim tim i sagori te kalorije. U isto vreme će nestati i nakupljena suvišna tečnost u telu.

Sirove namirnice

Pola šolje kuvane šargarepe obezbeđuje organizmu iste hranljive materije, kao i jedna šolja sirovih šargarepa, s tim što je razlika u tome da zauzima manje prostora u želudačno-crevnom traktu. Konzumirajte samo kuvano povrće, manje količine nezaslađenog sušenog voća i voće iz konzerve. To će vam omogućiti da telu obezbedite potrebne hranljive materije, a da pritom ne opterećujete želudačno crevni trakt dodatnim količinama hrane, koje zauzimaju dosta prostora.

Namirnice koje izazivaju gasove

Pojedine namrnice same po sebi stavraju gasove u želudačno-crevnom traktu. Tu spadaju mahunarke, karfiol, brokoli, prokelj, kupus, luk, paprike i citrusi.

Alkoholna pića koji sadrže šećer

Alternative šećeru, koje se javljaju u oblicima kao što su ksilitol ili maltitol, često se mogu naći u niskokaloričnim namirnicama ili namirnicama koje imaju nizak sadržaj ugljenih hidrata, a tu spadaju keksevi, bombone, energetske čokoladice. Kao što se dešava i sa vlaknima, tako i sa njima, želudačno - crevni trakt ne može da obradi veliki deo ovih materija. To je, sa jedne strane, dobro što se tiče kalorija, ali nikako nije dobro za vaš stomak. Pića koja sadrže šećer izazivaju gasove, nadutost stomaka, želuca, a i dijareju. Preporučljivo je da ih izbegavate.

Pržene namirnice

Kari

Masne namirnice, posebno kada je reč o prženoj hrani, teže i sporije ih organizam usvaja, pa to izaziva osećaj nadutosti i težine. Potrebno je da unosite masti, ali to bi trebalo da budu zdravije masti, kao što su to mononezasićene masne kiseline. One se mogu naći u uljima (kao što je to maslinovo), maslinama, orašastim plodovima i semenkama, avokadu i crnoj čokoladi.

Pikatne namirnice

Namirnice, koja su začinjene biberom, muskatnim oraščićem, karanfilićem, čilijem u prahu, vrućim sosevima, lukom, belim lukom, senfom, renom, kečapom, paradaz sosom, sirćetom, mogu da stimulišu proizvodnju želudačne kiseline, a to može dovesti do nadutosti i iritacije sluzokože organa za varenje.

Gazirani napici

Da li ste ikada razmišljali gde u krajnjem slučaju odlaze svi mehurići? Oni idu u stomak! Ovakve napitke zamenite vodom i garantovano ćete imati ravan stomak.

Napici sa visokim procentom kiselosti

Alkohol, kafa, čaj, vrući kakao i kiseli voćni sokovi: Svaki od ovih napitaka prouzrokuje iritacije u želudačno-crevnom traktu, a to vodi do nadutosti.

Žvake

Možda niste toga svesni, ali kada žvaćete žvaku, vi samim tim gutate vazduh. Sve što može zarobiti vazduh u vašem želudačno - crevnom traktu i izazivati pritisak, takođe prouzrokuje nadutost stomaka i povećanje njegovog obima.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji