Kako da jedemo mango i šta ne znamo o njemu

jesti mango

Mango kod nas nije toliko popularan, ali on spada u voće koje se najiše konzumira u svetu. Dokazano je da se mango konzumira do 10 puta više od jabuka i 3 puta više od banana. Kod nas se konzumira manje, jer se o njemu malo zna.

Mango je plod drveta mango, koje spada u tropske biljke. Potiče iz Indije, gde je kultivisan još u IV-V veku pre nove ere. Vremenom počinje da se konzumira u Africi, zatim u Americi i na kraju - u Evropi.

Drvo manga može dostići visinu do 35-45 m. Plodovi manga sporo sazrevaju, a treba im čak do 6 meseci. Oni imaju neravnomernu boju, budući da se beru dok su zeleni. Postoji mnogo sorti manga. Najviše se konzumira Mangifera indica.

mango

Osim što nas mami neverovatnim ukusom, mango je zanimljiv i zbog minerala i vitamina koje sadrži. On gotovo da sadrži sve vitamine. Najviše ima vitamina C i provitamina A (beta karoten). U plodovima manga se mogu otkriti i velike količine kalijuma i bakra, kao i manje doze skoro svih minerala. Karotenoidi, polifenoli, flavonoidi, katehini, tanini, itd - svi ovi antioksidansi se mogu naći u mangu.

Najbolji za konzumaciju je svež mango. On se takođe može konzumirati kao konzerviran, sušen, u desertima i džemovima, u vidu soka, kao i u obliku garnira uz meso i ribu. 100 g manga ima 66 kalorija, 0.6 g proteina, 0.4 g nezasićenih masti, 15 g ugljenih hidrata i 2 g vlakana.

Dosta ljudi se čudi kako se ovo egzotično voće jede. To je veoma lako. Voće treba da se dobro opere. Seče se na tri dela, tako da srednji deo bude kao traka, širine 1 cm. Poželjno je da se iseče tačno i blizu koštice.

voće mango

Ostala dva mesnata dela su najvažnija, budući da oni obuhvataju najviše mesnatog dela. Vrhom noža napravite nekoliko proreza u vidu krsta, ali pazite da ne isečete koru. Nakon toga ih okrenite i razdvojite ih, tako da dobijete oblik lepeze. Najtanji deo takođe ogulite. I - sledi uživanje.

Malo je poznato za šta je sve koristan mango, a koristi je mnogo. On pomaže u normalizovanju krvnog pritiska i poboljšava rad bubrega, kao i želudačno-crevnog trakta.

Osim što jača zidove krvnih sudova, on tako štiti i od kardiovaskularnih oboljenja. Mango štiti kožu od spoljašnjih uticaja i čini je glatkom, a takođe joj daje i svež izgled.

Budući da ne sadrži zasićene masti i holesterol, on je odlična namirnica velikg broja dijeta. Nravno, ne bi trebalo preterivati sa njegovom konzumacijom, jer je bogat ugljenim hidratima.

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji