Ove namirnice i biljke pomažu kod visokog krvnog pritiska

1 od 13 Fotografije
Kupus

Hipertonija predstavlja rizik za dobijanje infarkta ili moždanog udara, a ovo su najčešći uzroci smrti u svetu. Zbog toga je veoma važno da krvni pritisak držite u normali.

Postoje razni načini da se snizi krvni pritisak - fizička aktivnost, mršavljenje, prestanak pušenja, itd. Ali najsigurniji način za to jeste hrana. Ako svakodnevno unosite određene namirnice, smanjićete težinu, a na taj način sniziti i krvni pritisak.

Evo i najpoznatijih i najrasprostranjenijih namirnica koje su idealne za osobe koje imaju hipetoniju:

1. Šargarepa - poznato je da je šargarpea bogata kalijumom i beta karotenom. Sok od šargarepe utiče pozitivno na rad srca i bubrega, a tako pomaže i u snižavanju krvnog pritiska.

2. Avokado - takođe ima visok sadržaj kalijuma i folne kiseline, a oni su važni za rad srca.

3. Banana - jedna banana dnevno je dovoljna da potpomogne srčanu aktivnost i da reguliše krvni pritisak.

4. Brokoli - nisu posebno omiljeni, ali veoma zdravi. Redovna konzumacija smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja.

5. Kupus - bogat je glutaminskom kiselinom, koja ima važnu ulogu u radu srca.

6. Crna čokolada sa preko 60% kakaa - dokazano je da svakodnevni unos malih količina ove vrste čokolade snižava krvni pritisak za 2 stupnja. Tajna je u flavonoidima koje kakao sadrži.

7. Beli luk - jedan čen belog luka dnevno potpomaže borbu sa hipertonijom.

8. Luk - sadrži sumpor, koji ima važnu ulogu u snižavanju visokog krvnog pritiska.

9. Losos - bogat je omega-3 masnim kiselinama, koje snižavaju nivo holesterola i na taj način utiču i na krvni pritisak.

10. Ovas i ovsene pahuljice - unos ovsene kaše jednom nedeljno je veoma koristan za žene u menopauzi.

11. Zeleni čaj - možda jedna od namirnica koja najbolje deluje na pritisak - unos 600 ml dnevno u periodu od godinu dana sniziće pritisak za 65%.

12. Manje soli - jedan od najbržih načina da se normalizuje krvni pritisak jeste smanjenje unosa soli. Ona je jedan od glavnih uzroka pritiska, jer telo zadržava vodu, pa to, sa svoje strane, povišava krvni pritisak.

Osim navedenih namirnica, koje nam pomažu u borbi sa visokim krvnim pritiskom, postoje i biljke koje pomažu u tome.

Biljke su sredstvo koje ne treba potcenjivati, jer njihova redovna upotreba može doneti miran život bez hipertonije.

Glog - biljka koja ima najveći uticaj na srce. Glog jača kontrakcije srčane muskulature i na taj način poboljšava rad srca. Cvetovi i plodovi gloga su odlično sredstvo za snižavanje krvnog pritiska, ali i protiv srčane neuroze i aritmija.

Zdravac - biljka koja ima odličan efekat jeste i dzravac. Ako ujutru pojedete po 1 list ove biljk, e veoma je verovatno da se krvni pritisak dugoročno normalizuje.

Biljke koje, takođe, mogu pomoći su one koje su rasprostranjene i na našim prostorima - cimet, matičnjak, menta, itd.

Postoje i druge biljke (koje još ne koristimo mnogo u kuhinji), koje mogu pomoći u brobi sa ovoim neprijatnim i opasnim stanjem.

To su đumbir, kardamon, ašvaganda (indijski ženšen), valerijana, broć, muskatni oraščić, ardžuna.

Postoje još i razne biljke, koje mogu biti od pomoći u snižavanju krvnog pritiska. Najbolji način jeste promena načina života.

Treba navići i jesti zdravu hranu, izbegavati masnu i slanu hranu, konzumirati više voća i povrća (sirovo, ako imate mogućnost).

Ne bi trebalo zaboraviti da ako se redovno bavite sportom, treba da hodate svakog dana po sat vremena - to je najbolja dijeta za visok krvni pritisak.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji