Najbolje namirnice za zdravlje mozga

Hrana za mozak

Hrana ima veliki uticaj na ljudski organizam, čije funkcije obično slabe, posebno kako on stari. "Mi ponekad mislimo da je mozak posebni sistem našeg tela", kaže Dijana Prvis Džafin, direktorka strategija i programa Instiuta za moždanu efikasnost na Teksaškom Univerzitetu u Dalasu.

Ona i drugi naučnici su skloni da ispravljaju ovu pogrešnu koncepciju, tako što stalno ističu istraživanje koje je pokazalo da određene namrnice mogu pomoći u održavanju psihičkog stanja i sprečavanje Alchajmerove bolesti, kao i drugih neurodegenerativnih bolesti. Ove hranljive materije sadrže specifična jedinjenja, koja su od velike koristi mozgu koji stari.

Rukola

rukola

Istraživanje univerziteta u Rašu je ustanovilo da osobe koje jedu jednu ili dve porcije rukole dnevno mogu imati kognitivne sposobnosti ljudi koji su 11 godina mlađi od njih. Među lisnatim povrćem, rukola je veoma hranljiva zbog prisustva velikog broja azotnih jedinjenja, koji povećavaju pritok krvi do mozga i šire krvne sudove (rukola takođe snižava krvni pritisak).

Borovnica

borovnice

Borovnica je jedinstveno voće koje zauzima posebno mesto kada je zdravlje mozga u pitanju, a neka istraživanja su pokazala da može smanjiti rizik od Alchajmerove boelsti do 53%. Iako je svo voće korisno, borovnica je psoebno bogata flavonoidima - antioksidantima, koji štite mozak od oksidativnog stresa i poboljšavaju komunikaciju među moždanim ćelijama.

Žumance jajeta

kuvana jaja

Žumance jajeta je bogat izvor holina, koji poboljšava zdravlje mozga. Holin se pretvara u acetilholin, neurotransmiter, koji održava dobro pamćenje i omogućava moždanim ćelijama da efikasno komunicijraju. Istraživanja su pokazala da povećan unos holina se dovodi u vezu sa dobrim kognitivnim funkcijama, uključujući i dobro pamćenje.

Maslinovo ulje

maslinovo ulje

Uključite male količine maslinovo ulja u vašu ishranu, a ono će vas zaštiti od gubitka moždanog tkiva, koje se povezuje sa starenjem. Istraživači sa Univerziteta u Templu su otrkili da konzumacij amalih količina neprerađenog maslinovog ulja može sačuvati dobro pamećenje i sposobnost za usvajanje novih znanja, kao i da smanji stvaranje dva markera Alchajmera (amiloid-beta naslage i neurofiralni čvorovi). Iako je sam mehanizam nejasan, antioksidant olekonant, koji se nalazi u ulju, može blagotvorno uticati u tom pogledu.

Losos

losos

Ova morska namirnica je bogata omega-3 masnim kisleinama DHA i EPa, koje su od ključnog značaja za zdravlje mozga. Omega-3 pomaže u smanjenju upala i oksidativnog stresa u mozgu, koji može imati glavnu ulogu u razvoju Alchajmerove bolesti. Tačnije, DHA potpomaže da se ograniči smanjenje mozga.

Orasi

orasi

Masti u orasima su veoma korisne za mozak. Orasi su posebno bogati alfa-linoleinskom kiselinom, omega-3 masnim kiselinama, koje su biljnog porekla.

Komentari

Pošalji
4
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni: