Pegan dijeta - dozvoljena hrana i primer menija

Šta je Pegan dijeta - sve što treba da znate

Pegan dijeta je najnoviji hit među dijetama, obećava skidanje kilograma, regulisanje šećera u krvi i ublažavanje upala. Neki je definišu kao jednostavnu i efikasnu, ali prema drugima ona je veoma teška za pridržavanje.

Pegan dijeta, koja se još naziva i veganska paleo dijeta, obuhvata principe paleo ishrane i to na biljnoj bazi. Stvorio ju je poznati doktor Dr. Mark Hajman. Po samom nazivu možete shvatiti da je reč o načinu ishrane sličnom onom kod naših drevnih predaka. Dijeta je fokusirana na celu neobrađenu hranu kao što je meso, morski plodovi, orašasti plodovi, semenke, jaja, voće i povrće. Potrebno je da se ograniči unos žitarica, mahunarki, mlečnih i prerađenih proizvoda.

Sa druge strane, veganska dijeta se pridržava konzumacije proizvoda na biljnoj bazi i eliminiše sva mesa, morske delikatese i proizvode životinjskog porekla kao što su jaja, mlečni proizvodi i med.

Pegan dijeta kombinuje obe. Njeni privrženici tvrde da ona ima samo pozitivno dejstvo na zdravlje. Od njenog uvođenja pa naovamo se pojavljuju brojne knjige koje govore o njoj kao o jednom od najboljih režima ishrane. Postoje i neke varijacije ove dijete, jedna od njih je Pegan 365. Ova poslednja prati iste principe kao i klasična Pegan dijeta, dodajući još smernice za svakodnevni unos hranljvih proizvoda.

Postoji poznata razlika između vegan i Pegan dijete. Ova poslednja je fokusirana na celu neobrađenu hranu i mnogo voća i povrća. Za razliku od tradicionalne paleo dijete, ovde su dozvoljene male količine žitarica i mahunarki kao što su kinoa, ovas, pasulj i leblebije. Unos treba da bude ograničen - do pola čaše žitarica i jedna čaša mahunarki.

Evo šta zapravo možete da konzumirate ukoliko ste na Pegan dijeti.

Dozvoljena hrana kod pegan dijete

Pegan dijeta

Meso od životinja koje pasu travu - govedina, teletina, jagnjetina, divljač itd;

Ptice - piletina, puretina, pačetina, guščje meso itd;

Riba - losos, sardine, inćun, skuša, tuna itd;

Jaja;

Voće - jabuke, pomorandže, kruške, banane, grožđe, trešnje id.;

Povrće - špargle, brokoli, karfiol, celer, zeleno lisnato povrće, rotkvice, repa i dr.;

Žitarice (u malim količinama) - kinoa, ovas, smeđi pirinač, heljda, proso;

Mahunarke (u malim količinama) - leblebija, crni pasulj, pinto pasulj, beli pasulj, sočivo;

orašasti plodovi / semenke - bademi, orasi, indijski orasi, pistaći, orašasti plodovi makadamije, čija semenke, laneno seme, seme konoplje;

Zdrave masti - nerafinisano kokosovo ulje, avokado, maslinovo ulje

Lekovito bilje / začini - kumin, cimet, bosiljak, origano, majčina dušica, ruzmarin, kurkuma i dr.;

Hrana, koju treba da izbegavate kada ste na pegan dijeti

Konvencijalno uzgajano meso, pernate životinje, morski plodovi i jaja;

Mlečni proizvodi - mleko, kiselo mleko, sir, maslac, topljeni sir i dr.;

Žitarice - one koje sadrže gluten, kao što je pšenica, ječam, raž;

Mahunarke - kikiriki;

Rafinisana ulja - suncokretovo ulje, kukuruzno ulje, sojino ulje, ulje repe;

Proizvodi zaslađeni šećerom;

Prerađena hrana - čips, krekeri, keks, đevreci, bar pločice sa granolama, rafinisane žitarice, brza hrana;

Prednosti Pegan dijete

Dijeta je fokusirana na namirnice bogate vitaminima i mineralima koji su telu potrebni. Zahvaljujući tome doprinosi gubitku viška kilograma.

Pegan dijeta je prilično jednostavna i lagana za držanje. Poboljšava zdravlje srca, nivo šećera u krvi i blagodatno deluje na stanje celog organizma.

Nedostaci Pegan dijete

Od početka bi mogla da se učini izazovom;

Mogla bi da iziskuje odvajanje više sredstava za kupovanje proizvoda;

Uklanja konzumiranje mahunarki i integralnih žitarica koje takođe donose koristi zdravlju organizma.

Primer menija prema Pegan dijeti

Prvi dan

Pegan dijeta - dozvoljena hrana i primer menija

Doručak: kajgana sa sotiranim povrćem

Ručak: veganske ćufte sa jufkom od tikvica i pesto od avokada

Večera: pečena ćurka sa lekovitim biljem i špargle sa belim lukom

Dodatni obrok: čips od kelja i bademi

Drugi dan

Doručak: puding od kokosa, čija semenki, dekorisan voćem i cimetom

Ručak: piletina na roštilju sa pirinčem, karfiolom i brokolijem

Večera: kari sa crvenim sočivom

Dodatni obrok: humus sa štapićima od povrća

Treći dan

Doručak: ovsene pahuljice bez žitarica

Ručak: posuda puna mlevene govedine, zelena salata, paradajz, gvakamole i luk

Večera: salata sa spanaćem, suncokretove semenke, leblebija, paradajz, orasi, šargarepe i maslinovo ulje vinegret

Dodatni obrok: mešano voće

Pravilno držanje Pegan dijete dovešće do brzih i blagotvornih rezultata. U slučaju da imate neke zdravstvene probleme, prvo se konsultujte sa lekarom, a nakon toga izaberite režim ishrane kog ćete se pridržavati!

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji