Orada

Orada

Orada je riba belog, nežnog i suvog mesa. Ona je tipična mediteranska riba, koja se najviše sreće u Sredozemnom moru, a nešto ređe u Crnom moru. Ova riba živi na mestima obarslim algama, gde ima peskovitog dna, na dubini oko 30 metara. Hrani se malim beskičmenjacima.

Telo orade je široko, ovalnog oblika i sa strane spljošteno. Može dostići dužinu do 70 cm i težinu do 16 kg, ali takvi primerci su prava retkost. Ima male oči, a stomak joj je skoro ravan.

Orada ima srebrno - sivu boju. Naziv orada potiče iz grčkog, jer gotovo sva riba na našem tržištu dolazi sa egejskog primorja.

Samo pre dve decenije je orada bila veoma skupa zbog ograničenog lova i pristustva na tržištu. Krajem 80 - tih godina prošlog veka se razvija tehnologija gajenja orade na specijalizovanim farmama, pa to utiče da se cene sniže.

Recepti sa oradom

Sastav orade

100 g sveže orade ima 105 kalorija, 19 g proteina, 0.6 g omega-3 masnih kiselina, 3 g masti i 1 g zasićenih masti, 52 mg holesterola.

Odabir i čuvanje orade

U prodavnicama je uglavnom u ponudi orada težine oko 400 g, zamrznuta ili dimljena. Sveža orada ima svetlu i sjajnu kožicu, crvene škrge sa sjajnim ljuspama. Oči ribe ne smeju da budu mutne, već bistre i da se jasno vide, što, uostalom, važi za sve vrste ribe.

Preporučuje se spremanje orade odmah nakon kupovine, dok je riba sveža. Cena za kilogram orade je oko 850 - 1000 dinara.

Priprema orade

Meso orade je belo, čvrsto i sočno, što omogućava da se ova riba sprema na razne načine. Kombinacija orade i maslinovog ulja je već poznata klasika, a poširanje omogućava da se sačuva svežina orade nakon ulova. Veoma uspešan način da se spremi orada je pečenje ribe na morskoj soli.

Miris orade nije mnogo jak, što dozvoljava korišćenje raznih začina. Naravno, prirodno se nameću biber i limun, ali se mogu koristiti i lovorov list, svež ruzmarin i ruj.

Riba orada

Grci ovu ribu peku na roštilju, premazanu sokom od limuna, maslinovim uljem, majčinom dušicom ili origanom. Sa druge strane, Španci preferiraju da oradu kombinuju sa ljutim paprikama i belim lukom.

Orada se može dinstati na pari, da se peče u rerni u foliji ili da se marinira. Pre pečenja cele ribe, potrebno je napraviti rezove sa obe strane, kako bi se riba ravnomerno ispekla. Možete oradu peći i na grilu, ali vodite računa da je ne prepečete i na taj način osušite ribu. Orada je veoma nežna riba, a i meso joj je inače suvlje.

Oradu treba očistiti pre kulinarske upotrebe, tako što se očisti unutrašnjost i zatim se dobro opere. Predstavićemo vam jedan veoma zanimljiv recept za oradu sa začinima na soli.

Potrebni sastojci: 2 orade, 1 paradajz, struk celera, 2 šargarepe, 1 paradajz, biber, sok od limuna, šaka morske soli.

Orada sa začinima

Način pripreme: Tepsiju, u kojoj ćete peći ribu, obložite papirom za pečenje. Sipajte morsku so, a preko nje očišćenu i osušenu ribu. napravite nekoliko proreza na površini orade, pa u svaki prorez stavite po krišku paradajza.

Preko posipajte selen i biber. Šargarepu isecite i posipajte preko. Dodajte sitno iseckan celer. na kraju ribe prelijte sokom od limuna i maslinovim uljem i stavite da se peuku u dobro zagrejanu rernu.

Koristi od orade

Osim što je veoma ukusna, orada je i korisna riba. Bogata je gvožđem i važnim vitaminima. Dobra je za osobe koje drže dijetu i za decu, kojoj su potrebni kvalitetni proteini. Omega - 3 kiseline koje se nalaze u oradi su spadaju u veoma zdrave masti, koje štite telo od velikog broja zdravstvenih problema.

Omega - 3 masne kiseline su veoma važne za organizam čoveka. Konzumacija ribe makar jednom sedmično oezbeđuje organizmu važne vitamine i materije koji su od velikog značaja za zdravlje.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji

Popularni članci danas