Šta da radimo nakon obilnog obroka?

Šta da radimo nakon obilnog obroka?

Ponekad, kada vam se čini da više ne možete da pojedete ni jedan zalogaj više, ispred vas se pojavljuje sočni desert ili još jedno jelo kome ne možete da odolite i odjednom, vi ste vež preterali sa jelom i prejeli ste se.

Evo nekoliko saveta, šta se to dešava sa vašim telom, nakon što ste prejeli i šta da radite.

Što ste više ograničeni u odnosu na pokrete i samo kretanje, toliko će vam neudobnije biti i intenzitet težine u vašem sistemu za varenje će se pogoršavati.

Za to vreme, nakon što ste previše jeli, ne bi trebalo da pijete mnogo vode - to će vas naterati da se osećate lošije i da vam bude teže. Ipak, lagano ispijanje toplog čaja od nane će vam pomoći u opuštanju želuca i sistema za varenje, uključujući i dijafragmu, koja odvaja želudac i creva, uspostavićete normalan rad, koji će dovesti do podrigivanja i izbacivanja viška vazduha iz želuca, koji je progutan sa hranom.

Kada se rešite viška vazduha, nećete više osećati nadutost.

I nezaboravite, svkai put kada se oslobađa vazduh ili gas na ulazu ili izlazu sistema za varenje, sa njim se oslobađa prostor, koji pomaže da se hrana kreće po predviđenom putu.

Ako volite kafu, onda će vam šoljica kafe pomoći u poslu oko olakšavanja rada sistema za varenje.

15 minuta kasnije

U tom vremenu ćete poželeti da prilegnete, ali nemojte to činiti - u horizontalnom položaju se stvara mnogo veći pritisak na želudac i želudačni sok može da uđe u jednjak i da izazove kiselinu.

Kod bolova u stomaku se preporučuje da uzmete lek, koji možete kupiti u apoteci bez recepta lekara za regulisanje gasova (espumisan), antiacid, za smanjivanje proizvodnje želudčanog soka, koji se tokom prejedanja pojačano stvara ili ranitidin, koji će vam umiriti stomak i oslabiće nadražaje koje trpi sistem za varenje od jela i napitaka (uključujući i alkohol). Ako osetite da se prejedate, ali ne osećate bol, onda nema potrebe da uzimate bilo kakve lekove.

30 minuta kasnije

Uprkos tome što ćete se još osećati teško i tromo, vreme je da odete u kraći šetnju. Hodanje stimuliše sistem za varenje. Kada sesite i ne krećete se, rad sistema za varenje takođe nije previše aktivan.

1-2 sata kasnije

Još uvek nije vreme za san, ali ne možete da izlažete vaše telo ozbiljnim fizičkim naporima. Preporučuje se lagano istezanje ili joga vežbe, koje mogu pomoći u oslobađanju viška gasova iz tela.

U isto vreme je važno da izbegavate pozicije u kojima je glava ispod nivoa stomaka ili da ostvarujete pritisak na želudac, jer možete izazvati refluks.

Pogledaj više

Rejting

3
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji