bonapeti.rs»Članci»Dijete»Izbalansirana dijeta za trajno mršavljenje

Izbalansirana dijeta za trajno mršavljenje

Nadejda NedevaNadejda Nedeva
Džedaj
1885
dijeta

Opšteprihvaćeno je da se kalorije računaju za normalnu težinu 30 kalorija po kilogramu, gde sve do izvesnog stepena zavisi od pola, starosti i fizičke aktivnosti osobe. Uopšteno, za muškarce između 25 i 50 godina unos kalorija treba da bude oko 2400 kcal na dan, a kod žena to treba da bude oko 2000 kcal dnevno.

Ako imate višak kilograma i želite da smršate, poželjno je da se držite dijete koja traje duže i koja je izbalansirana, a podrazumeva manji unos kalorija.

Možete i sami da isplanirate takvu dijetu i da je osmislite, ako ste upoznati i znate koliko kalorija imaju određene namirnice, ali to može zahtevati više vremena. Evo primera za izbalansiranu dijetu za 7 dana, koja je pogodna i za osobe koje imaju dijabetes.

1. dan

Doručak: 1 kriška integralnog hleba sa ajvarom i čaj ili kafa bez šećera.

Ručak: 100 ml lagane čorbe od povrća, 100 gdinstanog oslića, kašica od voća, bez šećera.

Večera: 2 jaja na panagjurski način, kiselo mleko sa niskim procentom masti.

zdrav život

2. dan

Doručak: 250 g ovsenih pahuljica sa 2 kašike kiselog mleka sa niskim procentom masti.

Ručak: 100 ml čorbe od povrća, 150 g piletine sa kupusom, 100 g paradajza.

Večera: 150 g čorbe od sočiva, 1 šolja jogurta.

3. dan

Doručak: 1 kriška integralnog hleba, prepečena sa kačkavaljem sa niskim procentom masti, 1 šolja mleka sa niskim rpocentom masti.

Ručak: 100 g čorbe od povrća, 150 g teletine sa graškom, 100 g salate od šargarepe, 1 šolja dijetetskog kompota od šljiva.

Večera: 150 g integralnih špageta sa sosom od paradajza, 150 g mleka sa niskom procentom masti sa voćem po želji.

4. dan

Doručak: 1 kriška integralnog hleba sa šunkom, 1 šolja svežeg mleka sa niskim procentom masti.

Ručak: 100 g čorbe od povrća, 100 g skuše sa roštilja, 100 g salate od kuvanog povrća, 100 g kompota bez šećera.

Večera: 250 g krem supe od pečuraka, 1 šolja jogurta.

5. dan

Doručak: 1 kuvano jaje, 1 kriška integralnog hleba, 50 g sitnog sira, obezmašćenog.

Ručak: 100 g čorbe od povrća, 150 g punjenih paprika sa mlevenim mesom, 100 g salate od svežeg povrća, 1 banana.

Večera: 150 g čorbe sa spanaćem i sirom; 1 kriška integralnog hleba.

6. dan

dijeta za mršavljenje

Doručak: 1 kriška integralnog hleba, 50 g kravljeg sira i 1 paradajz.

Ručak: 100 g čorbe od povrća, 100 g pileće šnicle na roštilju, 100 g sveže salate, 100 g dijetetskog deserta po želji.

Večera: 250 g dinstanog povrća, 100 g salate Snežana.

7. dan

Doručak: 200 g muslija sa 2 kašike kiselog mleka.

Ručak: 100 g čorbe od povrća, 200 g teletine sa paradajzom, 100 g salate od kuvanog krompira.

Večera: 250 g paprikaša od boranije ili tikvica, 1 šolja jogurta.

Svakog dana možete imati i 2 užine između obroka, gde možete pojesti po 1 voće po želji, ali da to ne bude banana. Čorbe od povrća i salate se spremaju bez krompira i pirinča, osim ako to nije pomenuto.

Ako želite da vaša dijeta bude uspešna, treba da odvojite vremena i za fizičke aktivnosti, najmanje 30 minuta.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest