bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Namirnice bez ili sa malom količinom ugljenih hidrata

Namirnice bez ili sa malom količinom ugljenih hidrata

Rosi StoyanovaRosi Stoyanova
Glavni urednik
4028970
korisno povrće

Ako želite da ograničite unos ugljenih hidrata, predlažemo vam nekoliko vrsta namirnica koje ne sadrže ugljene hidrate ili u znatno manjim količinama.

Većina mesa ne sadrže ugljene hidrate, kada su sirova. Održavajte nivo masti u organizmu do granica normalnosti, tako što ćete izbegavati pržena mesa, a umesto toga konzumirati kuvano meso ili grilovano meso.

Zelena salata, pečurke, celer, spanać, rotkvice, brokoli spadaju u povrće koje ne sadrži ugljene hidrate, ali nije tako sa ostalim vrstama povrća.

Osim što je važna za život, voda ne sadrži nikakve ugljene hidrate. Pijte dosta vode i održavajte telo hidratiranim.

Orašasti plodovi i jaja, riba i morski plodovi, mlečni proizvodi su takođe namirnice koje imaju nizak sadržaj ugljenih hidrata.

mllečni proizvodi

Kako bi održali hormon insulin u granicama normale, dovoljno je da konzumirate od 0.9 do 1.1 g ugljenih hidrata po 1 kg telesne težine. Možete da ih nabavite putem hleba i proizvoda od testa, proizvodima od pirinča, žitarica, graška, krompira, ovsenih pahuljica.

Ako brojite koliko kalorija dnevno unositem, znaćete koliko vam je masti potrebno kako biste smanjili telesnu težinu polako i sa dugotrajnim rezultatom.

Osobe sa dijabetesom imaju poremećaj u razmeni ugljenih hidrata. Unos namirnica koje sadrže dosta ugljenih hidrata kod njih izazivaju nagli porast nivo šećera u krvi.

Kod pravilnog i odgovarajućeg odabira namirnica može pomoći da se smanji nivo šećera u krvi. Takve namirnice bi trebalo da sadrže ugljene hidrate koji se polako razlažu, a koji se nalaze u mahunarkama, voću, svežem mleku, krompiru i integralnom hlebu.

Upravo ove namirnice polako povišavaju nivo šećera u krvi i umereno, pa su pogodne i za dijabetičare. Čak je i preporučljivo da konzumacija ovakvih namirnica čini 55% dnevnog menija. Namirnice sa brzim ugljenim hidratima jesu bombone, med i šećer, pa se mogu konzumirati u slučajevima fizičkog preopterećenja i hipoglikemije.

Ako niste dijabetičar i rešili ste da smršate uz pomoć namirnica bogatim ugljenim hidratima, znajte da ne bi trebalo da se držite ove dijete duže vreme. Ako ste 8 sedmica na ovom režimu ishrane, poželjno je da zatim pređete na balansiranu ishranu.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest