Zašto da jedemo kari
Защо да ядем къри

Zašto da jedemo kari

Zašto da jedemo kari

Kao što znamo, kari je deo indijske kuhinje. Nije slučajno što Indijci žive veoma dugo. Njihova kuhinja i kulutra je puni korisnih biljaka i začina. Iako se koristi u indijskoj kuhinji, kari je deo Južnoazijske kuhinje. To je mešavina začina.

U sastav karija ulaze sledeći zalini: kurkuma, korijander, kumin, aleva paprike i piskavica. Takođe, može da se doda i đumbir, crni biber, cimet, kardamon, morač, indijski orah, karanfil. Svi nabrojani začini koji ulaze u sastav karija su izuzetno korisni.

A zajedno pomešano zamislite kakve koristi imaju za naše telo. Međutim, najvažniji sastojak karija je kurkuma. Ona ima lepu aromu, ali i ne toliko lep ukus i zbog toga se dodaju i druge biljke i začini u kari. Koristi karija su naučno dokazane.

Sada ćemo vam ispričati ne samo za šta može da se koristi ovaj začin, ali i koje koristi on ima za naše zdravlje. Listovi karija se veoma često koriste kada nam je potrebna nega kose. To je tako, zato što u sastavu listova karija ima antioksidanasa i aminokiselina.

Ukoliko želite da napravite masku za kosu, onda će vam biti potrebno samo nekoliko listova karija i malo kiselog mleka, njih umutite da se dobije pasta. Tako dobijena pasta se nanosi na kosu i ostavlja se da odstoji pola sata, nakon čega se kosa pere.

Ovo pomaže kod opadanja kose i pomaže fulikule dlake. Ima dosta ljudi koji misle da listovi karija prosto daju ukus njihovoj hrani. Ali ima i mnogo drugih razloga da upotrebimo ovaj proizvod.

Kari sos

Kari mnogo pomaže kod kontrolisanja dijareje. Kari takođe pomaže gastrointestinalnom traktu.

Kari ima i antioksidansna svojstva. U listovima karija, kao i u začinu ima vitamina kao što A, B, C, E koji mnogo pomažu da se redukuje oksidativni stres i pomažu u uklanjanju slobodnih radikala iz našeg tela.

Listovi karija i začin kari su idealni za dodavanje u različita pikantna jela, janije, pirea, namaze i zimske supe. Idealna varijanta je kod pripremanja vegetrijanskih jela. Odlično začinjava vegetarijanske ćuftice, kao i ćufte od pirinča.

Kari izuzetno mnogo pomaže kod kontrolisanja dijabetesa ovo je možda jedna od njegovih najvažnijih koristi. Kari takođe pomaže i kod bolesti raka kao što su leukemija, rak prostate i kolorektalni rak.

Kari takođe ima svojstvo da smanji nivo lošeg holesterola. Kari pomaže, kao što smo i rekli za rast kose. Kari u prahu koji se pomeša sa maslacem i nanosi na kosi, pomaže u njenom brzom rastu. Kari pomaže i u poboljšanju vida.

Takođe, štiti jetru od slobodnih radikala, kao i od virusa i bakterija koji mogu da stvore infekcije jetre. Materije koje se nalaze u kariju su: ugljeni hidrati, vlakna, kalcijum, fosfor, gvožđe, magnezijum, med i drugo.

Kari u prahu

Drugi sastojci karija su vitamini, nikotinska kiselina, antioksidansi, aminokiseline, glikozidi i flavonoidi. Takođe, u kariju i u njegovim listovima nema apsolutno nikakvih masti. Ako imate listove karija i želite da ih pretvorite u prah, trebaće vam tiganj i prstohvat soli.

Za ovaj cilj treba da zagrejete listove karija u tiganju, dok ne počne da dobijaju smeđu boju. Ali važno je da ih ne pregorite. Nakon toga možete da ih sameljete u blenderu.

Već znate zašto da jedete kari. On je cenjen gost u svakoh kuhinji. Ne propustite da ga dodate posnom sočivu ili pak jelima sa pirinčem.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest