Inozin

Inozin

Inozin je prirodni element u telu, koji direktno učestvuje u ostvarivanju mnogih procesa u ljudskom organizmu. Otkriven je u skeletnoj muskulaturi i miokardu.

Inozin je nukleozid purina i javlja se kao prethodnik adenozin trifosfata - ATF. ATF je energetska vrednost ćelija, jer jer je materija koja čuva i prenosi hemijsku energiju. Ne može da se metabolički obradi, što znači da je čista biohemijska energija telesnih ćelija, koju telo koristi u gotovom obliku.

ATF daje ćelijama energiju, tako što se transformiše u adenozin difosfat - ADF. Stalni nivo ATF-a u ćelijama je nizak i potroši se još u prvih nekoliko sekundi intenzvnog rada u anaerobnoj sredini.

To znači da dug i težak trennig veoma brzo troši energetske rezerve u telu, nastaje umor i efektivnost se naglo smanjuje. Iz tog razloga je potrebna stalna proizvodnja ATF-a, koji se dobija od masti, glukoze i aminokiselina.

Inozin, sa druge strane, svojoj aktivnošću poboljšava da se kiseonik dostavi eritrocitima, a u isto vreme povećava njegovo usvajanje u mišićima koji su aktivni.

Sport

To je ključni faktor za povećanje mogućnosti za bolje rezulate u sportovima, koji su orijentisani na povećanje izdržljivosti.

Koristi od inozina

Inozin se može koristiti kao važan kardioprotektor u profilaktici raznih kardiovaskularnih oboljenja. Visoke temperature tokom letnjih meseci, povećano znojenje i povećan unos tečnosti čine da konzumacija inozina bude obavezna. On je dobar zaštitnik srčanog mišića, kada je dosta opterećen.

Američki naučnici su dokazali da inozin može biti koristan i kod lečenja moždanog udara. On je efikasno profilaktičko i zaštitno sredstvo kada su u pitanju oboljenja jetre.

Inozin ima jako stimulativno dejstvo na imunitet, smanjuje vreme trajanja pojedinih virusnih infekcija, kao i pojavu recidiva.

Inozin je dodatak ishrani koji ima dosta kvaliteta, a u kombinaciji sa L-karnitinom pomaže srcu i skeletnim mišićima, tako što im obezbeđuje energiju, a istovrmeeno povećava i izdržljivost.

Veliki broj trenera preporučuje inozin kao odličan stimulator i suplement koji ne neophodan kod dugih i intenzivnih treninga.

Pivski kvasac

Inozin ima veoma važnu ulogu kod ljudi koji se bave bodibildingom. On direktno učestvuje u sintezi mišićnog proteina i u metabolizmu ugljenih hidrata.

Zbog toga je inozin i više nego neophodan u periodu kada se izgrađuje mišićna masa. Sa druge strane, on brzo neutrališe nakupljenu mlečnu kiselinu, oporavlja umoreni mišić i poboljšava efektivnost pri treniranju.

Izvori inozina

Najbolji izvori inozina su pivski kvasac i meso od jetre, mozga i bubrega. U radnjama se inozin može naći i u vidu suplementa - samostalno ili u kombinaciji sa drugim dodacima.

Preporučene doze inozina

Iako je na našim prostorima inozin još uvek nepoznat proizvod, u inostranstvu se on masovno koristi. Preporučena dnevna doza je 1.5 - 2 mg pre treninga.

Budući da inozin nije esencijalni dodatak ishrani, nije moguće da se pojavi nedostatak, ali osobe koje se bave fitnesom bi trebalo da ga koriste.

Štetnost inozina

Uopšteno gledano, nisu primetne kontraindikacije nakon konzumiranja inozina. Uprkos tome, inozin, koji s ene iskoristi, u telu se pretvara u mokraćnu kiselinu, koja nimalo nije prijatna stvar za osobe koje imaju giht. Nisu opisane međusobne reakcije inozina sa drugim lekovima.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji