bonapeti.rs»Članci»Kulinarski Saveti»Rečnik bezglutenskih brašna

Rečnik bezglutenskih brašna

Lilia  MilkovaLilia Milkova
Inovator
76
Brašna bez glutena

Učenje kombinacija bezglutenskih brašna tajna je uspešnog kuvanja bez glutena. Brašno bez glutena ima različite ukuse, karakteristike, upotrebu i hranljivi sadržaj.

Sledeći opisi će Vam pomoći da izaberete različita brašna za posebne recepte bez glutena i individulne nutritivne potrebe.

Da biste sprečili truljenje, uvek čuvajte cela zrna i brašna u frižideru ili zamrzivaču.

1. Amarant

Amarant bez glutena

Amarant je po ukusu blago sladak i orašast. Brašno je kremasto, ima visok sadržaj vlage, brzo postaje braon boje i formira debele kore. Amarant se veoma dobro slaže sa receptima, koji ne sadrže velike količine tečnosti. Koristite brašno amaranta kao deo (do 25%) ukupnog odnosa brašna u svim vrstama smese za bezglutenska brašna i receptima za hleb, palačinke, kifle, keksove i testo za picu. Amarant je takođe odličan zgušnjivač zaprški i soseva.

2. Heljda

Brašno od heljde je jako brašno zemljane arome, prisutno je u svetlim i tamnim varijantama. Koristite brašno svetle boje kako biste postigli najbolje rezultate u receptima bez glutena. Brašno od heljde u bezglutenske recepte dodaje belančevine, vlakna, vitamine i minerale i može da se koristi za pravljenje ukusnih palačinki.

3. Proso

Proso bez glutena

Ovo malo zrno se smatra najstarijim koje su ljudi konzumirali. Za milione ljudi u Africi, Aziji i indiji proso je važan izvor proteina, vitamina i minerala koji se lako vare. Svež proso izgleda kao žuto kukuruzno brašno i pečenim jelima daje laganu, slatku aromu i donekle hrskavu teksturu. Celo zrno prosa kuvajte kao pirinač u hranljivim integralnim užinama, ili kao zamenu za pirinač i ječam u različitim receptima. Dodajte male količine brašna od prosa u recepte za pečenje bez glutena kako biste poboljšali kvalitet hrane.

4. Ovas

Ovas je prijatnog ukusa i žvakaste teksture i bezglutenskim receptima dodaje proteine, rastvorljiva vlakna, vitamine i minerale. Ovseno brašno koristite za hleb, palačinke, kifle, keksove, torte i musli.

5. Kinoa

Kinoa bez glutena

Kinoa je veoma kvalitetan izvor proteina. Ovo drevno zrno bilo je osnovni izvor hrane civilizacije Inka pre više hiljada godina. Nudi se kao celo zrno, u ljuspama i kao brašno.

Semenke mogu da se koriste kao zamena za pirinač i ječam u pilavu, kuskusu i receptima za supe. Ljuspe mogu da se koriste kao zamena za ovas. Brašno od kinoe donekle ima jak, gorak ukus, može da se koristi u malim količinama u smesama bez glutena i receptima za pečenje, kako bi se poboljšao nutritivni kvalitet. Pre nego što ga skuvate, celo zrno treba da isperete u hladnoj vodi kako bi se uklonili gorki saponini - prirodni premaz koji se nalazi na semenkama kinoe.

6. Pirinač

Belo pirinčano brašno i slatko pirinčano brašno daju lakoću i teksturu bezglutenskim pečenim jelima. Smeđi pirinač i brašno dodaju vlakna i hranljive kvalitete. Belo i smeđe pirinčano brašno su neutralno aromatizovani. Koristite pirinčana brašna u kombinaciji sa drugim bezglutenskim brašnom za bolju teksturu i hranljivi kvalitet. Slatko brašno od pirinča, ponekad nazivano "lepljiv" pirinač, ne sadrži gluten. Ono ima unikatan, želatinozni kvalitet. Dodajte slatko pirinčano brašno u malim količinama kako biste poboljšali strukturu pečene hrane bez glutena i kao zgušnjivač recepata za sos.

7. Soja

Sojino brašno bez glutena

Sojino brašno je prirodno bogato visokim sadržajem proteina i masti, ali je dostupno i kao prerađen, nemasni proizvod sa niskim sadržajem masti. Ono je bledo žuto i ima jak ukus. Dodaje vlagu i teksturu u pečene proizvode i brzo postaje smeđe boje. Amarant ili sirak su dobri zamenici sojinog brašna u većini recepata.

8. Bademi

Bademovo brašno je brašno koje ima visok sadržaj vlakana i masti, ono daje vlagu, ukus, teksturu i hranljivu vrednost različitim pečenim bezglutenskim jelima. Od orašastih brašna - uključujući brašno od badema ili lešnika, prave se ukusne smese za pohovanja piletine, ribe ili povrća. Brašno od orašastih plodova može da se koristi kao zamena za mleko u prahu u većini recepata, što ih čini zdravom alternativom za mleko.

9. Kokos

Kokosovo brašno može da se koristi u malim količinama u receptima bez glutena, kako bi se povećao sadržaj vlakana. Ono je skoro sa 60% vlakana, ima visok sadržaj masti i niži sadržaj ugljenih hidrata, nego druga bezglutenska brašna. Kokosovo brašno najbolje deluje u receptima koji sadrže jaja i ima kratak rok trajanja. Pečene proizvode spremljene sa kokosovim brašnom čuvajte u frižideru, kako bi se sprečilo njihovo kvarenje.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest