Bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Hrana za dobijanje dopamina

Hrana za dobijanje dopamina

Djemile CheshlievaDjemile Cheshlieva
Šef kuhinje
2556
Proteinska hrana

Dopamin je jedan od neurotransmitera u mozgu, koji omogućava komunikaciju između nervnih ćelija. Dopamin se oslobađa iz regiona hipotalamusa mozga. Pomaže u regulisanju emocija, a takođe igra važnu ulogu u balansiranju raspoloženja i ponašanja. Dopamin je hemikalija u mozgu koja utiče na osećaj zadovoljstva i osećaj bola.

Funkcije hormona dopamina mogu se sažeti na sledeći način: obezbeđivanje kretanja, poboljšanje pamćenja, kontrola ponašanja, pažnja (koncentracija), inhibiranje proizvodnje prolaktina.

Konzumacija namirnica koje sadrže velike količine šećera, a posebno zaslađivača, smatra se nezdravom hranom, gde se može primetiti smanjenje nivoa dopaminskih hormona u organizmu.

Nizak nivo dopamina može dovesti do brojnih nepovoljnih situacija kao što su: depresija, osećaj nezadovoljstva, zavisnost, slabost, promene raspoloženja, zaboravnost, nedostatak motivacije, apatija i ukočenost, fizička nelagodnost, problemi sa spavanjem, očajanje.

Koja hrana povećava lučenje dopamina

1. Hrana koja sadrži proteine

Hrana za dobijanje dopamina

Najbolji način da povećate oslobađanje dopamina u mozgu je da jedete hranu na bazi proteina. To su: govedina, sir, kiselo mleko, mladi sir, piletina, jaja, riba (posebno losos, iverak, pastrmka, tunjevina, sardine, skuša, list), ćuretina.

2. Neke vrste povrća

Avokado i beli luk

Većina povrća sadrži vitamin B9 ili folnu kiselinu i antioksidativne komponente koje podržavaju povećanje dopamina u mozgu. Zahvaljujući sadržaju antioksidansa, većina povrća pomaže u smanjenju slobodnih radikala. To su povrće kao što su: avokado, cvekla (reguliše nivo neurotransmitera i pomaže u poboljšanju raspoloženja), crni pasulj, brokoli, karfiol, leblebija, sočivo, spanać, boranija, zeleno lisnato povrće.

3. Neko voće

Većina voća je bogata aminokiselinom tirozinom. Neko voće, poput nekog povrća, povećava proizvodnju dopamina u telu. To je voće kao što su: jabuke, banane, borovnice, papaja, suve šljive, jagode, lubenica.

4. Hrana koja sadrži tirozin

Hrana za dobijanje dopamina

Različita hrana koja sadrži tirozin može povećati lučenje dopamina. To su:

- čokolada (sadrži feniletilamin, koji izaziva lučenje dopaminskih hormona);

- kafa;

- Ginseng;

- zeleni čaj (koji dovodi do oslobađanja hormona dopamina, koji je vrsta polifenola L teanina);

- orašasti plodovi (najvažniji su bademi);

- jestivo seme (posebno seme susama i bundeve);

- ulje timijana (poznato i kao karvakrol);

- spirulina (modro-zelene alge);

- kurkuma;

- pšenica (sadrži fenilalanin, koji se pretvara u dopamin);

- ovsena kaša;

- kiseli kupus (prirodni izvor probiotika i na taj način pomaže da se poveća lučenje hormona dopamina).

Pogledajte još i koje su to namirnice za sreću i načine za povećanje nivoa dopamina.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest