bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Hrana iz koje možemo dobiti vitamin B12

Hrana iz koje možemo dobiti vitamin B12

Vitamin B12

Vitamin B12 ima važnu ulogu u metabolizmu organizma, zato što učestvije u razgrađivanju hrane i u njenom pretvaranju u energiju.

Osim toga pomaže u proizvodnji crvenih krvnih zrnaca koji prenose kiseonik do ćelija. Ovaj vitamin učestvuje i u izgradnji DNK. Vitamin B12 održava nervi sistem zdravim, pomaže pamćenju, koncentraciji i ravnoteži.

Iako je vitamin B12 neophodan telu u malim količinama, njegov nedostatak je opasan za organizam. Ako ne uzimate dovoljni njega to može da dovede do anemije. Znakovi za ovu bolest su iscrpljenost organizma, nedostatak apetita, depresija, krvarenje desnih, drhtanje u udovima, gubitak ravnoteže, poteškoće sa koncentracijom.

Da bismo izbegli ovaj problem možemo da nabavimo ovaj toliko važan vitamin pomoću balansirane i zdrave ishrane tako što se fokusiramo na proizvode u kojima je njegov sadržaj visok.

Hrana koja je bogata vitaminom B12 su školjke i ostrige, losos, razlčita mesa - jagnjetina, ćuretina, zečetina, teletina i piletina.

Džigerice, jaja i mlečni proizvodi među kojima su sir, kiselo mleko, sitni sir, takođe imaju visok sadržaj ovog vitamina. B12 je sadržan u ribi, pivskom kvscu, pčelinjem polenu i malinama. Ima ga i u algama spirulini, hloreli, fitoplanktonu. U malim količinama vitamin je sadržan u ječmu, tofu siru, soja pasti, peršunu, šitake pečurkama, a hlebu sa kvasom.

Džigerica je bogata vitaminom B12

Vitamin B12 je važan kako za muškarce, tako i za žene. Dame ne semju da se lišavaju mesnih i mlečnih proizvoda u svakodnevnoj ishrani. Mnogi stručnjaci smatraju da za ljude koji ne jedu meso nedostatak B12 može da se pretvori u ozbiljan problem.

Vegetarijancima se ne preporučuje da izbacuju mlečne proizvode. A veganima koji konzumiraju samo hranu biljnog porekla preporučuje se da uzimaju vitamin B12 u obliku dodatka ishrani.

Uprkos tome mnogi vegani i vegetarijanci tvrde da je ishrana divljim i domaće proizvoedenim sirovim namirnicama dovoljan uslov za nabavljanje potrebne količine B12.

Njihovi argumenti su što se ovaj vitamin ne sadrži u prirodnom obliku u hrani, već predstavlja bakteriju koju proizvode mikroorganizmi. Prema tome, dobro stanje sistema organa za varenje i tačnije creva je ključno za prisustvo vitamina B12.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest