bonapeti.rs»Članci»Šta da skuvam»Neodoljiva grčka jela od patlidžana

Neodoljiva grčka jela od patlidžana

Viktoria NeikovaViktoria Neikova
Početnik
1472
grčka musaka sa patlidžanom

Grci su uglavnom poznati po svojim verskim kultovima, filozofima, umetnicima i kao tvorci Olimpijskih igara. Manje je poznato, međutim, da su oni zapravo i odlični kuvari koji su autori niza klasičnih ukusnih recepata.

Pored tradicionalnih grčkih tikvica, patlidžan takođe ima važnu ulogu u mnogo grčkih recepata. Smatra se da je ovo povrće sunarodnik paradajza, a koreni mu potiču iz zemalja Indije i Šri Lanke. Patlidžan ima boje u rasponu od bele do ljubičaste. Plod je mesnat i potiče iz roda pomoćnica (Solanum). Njegov kvalitetan ukus i hranljiva svojstva čine ga široko rasprostranjenim proizvodom u svetu kulinarstva.

Evo nekoliko zanimljivih grčkih recepata za patlidžan, kojima ne možete da odolite:

Musaka sa patlidžanom

Musaka se tradicionalno povezuje sa krompirom, ali kombinacija sa patlidžanom ne daje manje izuzetne rezultate u grčkoj kuhinji. Za recept je potrebno 1 kg mlevenog mesa, 2 glavice luka, 5 patlidžana, biber, crvena paprika, 6 paradajza, oko 200 g kačkavalja, peršun, ulje, so po ukusu.

Svo povrće isecite na kolutove, a u isto vreme na zagrejanom ulju prodinstajte luk. Dodajte mleveno meso sa solju i biberom.

Patlidžan poređati u nauljeni pleh, a preko njega stavite mleveno meso, paradajz i na kraju paprike. Poprskate ih sa malo ulja i začina. Musaku završite patlidžanima koje stavite na vrh i pospite peršunom. Zatim možete ispeći gotovu musaku.

grčka salata sa patlidžanom

Grčka salata sa patlidžanom

Grčka salata je apsolutni klasik u kulinarstvu, koji je stekao široku popularnost svojim suptilnim i svežim ukusom. Reč je o tradicionalnom receptu koji snažno asocira na Grčku i koji akcenat stavlja na kombinaciju paradajza, sira i patlidžana.

Za recept su vam potrebni 2 komada patlidžana, 1 glavica luka, 2 komada paradajza, 1 komad paprike, 2 kašike kapara, 1/2 kašičice maslinovgo ulja, origano, so i masline.

Patlidžane prvo ispecite u lagano zagrejanoj rerni, a zatim ih oljuštite kada se ohlade. Isecite ih na kockice ili kriške, pa prelijte ostatkom proizvoda i promešajte.

Patlidžan na grčki način

Klasični patlidžan na grčki način se priprema od 1 komada patlidžana, 2 komada paradajza, 2 kašike pirinča, 3 čena belog luka, 1 glavice luka, 2 kašike sira, 1 kašike kravljeg maslaca, 1 kocke bujona od povrća, 1 kašike maslinovog ulja, origana i bibera po ukusu.

Patlidžan, luk i paradajz isecite na kockice. Zagrejte rernu na 180 stepeni i u tiganju na umerenoj vatri propržite patlidžan.

Dodajte luk i nastavite da pržite još 5 minuta. Dodajte paradajz i beli luk, zatim bujon i pirinač sa ostatkom začina. Sipajte vodu i promešajte.

Pospite rendanim sirom i stavite komadiće maslaca. Pecite patlidžan oko 20 minuta do zlatne boje.

Pogledajte i neke ideje za:

- namaze od patlidžana;

- zapečena jela od patlidžana.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest