bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Top 10 hrana koje stimulišu rast

Top 10 hrana koje stimulišu rast

Djemile CheshlievaDjemile Cheshlieva
Početnik
2111
Piramida ishrane

Povećavanje rasta kod žena traje do 20 godine, a kod muškaraca do 22. To duguje hormonalnim funkcijama, genetskim faktorima, balasnsiranoj ishrani, fizičkim vežbama i drugim faktorima okolne sredine. Ali navike u ishrani od ranog uzrasta daju efektivnije rezultate. Hrana koja sadrži kalijum, kalcijum, cink, mangan, vitamin C, fosfor, proteine ohrabruje zdraviji način života, rast i razvitak organizma.

10 najefektnijih namirnica koje povećavaju rast:

1. Mleko i mlečni proizvodi - najefektnija grupa namirnica. One su bogate kalcijumom, proteinima, vitaminima A, B, D, E. Kalcijum i vitamin D dopuštaju usvajanje važnih hranljivih materija iz organizma i minerala za razvitak kostiju. Specijalisti preporučuju svakodnevno da se konzumiraju po dve češe mleka ili drugih mlečnih proizvoda.

2. Jaja - sadrže sve neophodne hrenljive materije za organizam. One su izvor proteina. Jaja sadrže kalcijum, vitamin D i B2 koji su neophodni za zdave kosti. Belance sadrži 100 % proteina. Odraslima se preporučuje dnevno 3-4 belanca, a u ranom dečijem uzrastu treba da se konzumira po jedno jaje dnevno.

3. Pileće meso - prirpodni izvor proteina. Doprinosi razvitku tkiva i mišića. Odrasla osoba treba da konzumira najmanje 50 grama piletine dnevno, a dete najmanje 2-3 puta nedeljno.

4. Soja - korisna za rast jer sadrži veliku količinu proteina, folne kiseline, vitamina vlakana i ugljenih hidrata. Preporučuje se da se svaki dan uzima 50-55 grama soje.

Ishrana

5. Banane - izvor mangana, kalcijuma, kalijuma i probiotika. Prisustvo kalijuma u bananama štiti kosti i zube. Neutrališu štetno dejstvo natrijuma na kosti. Mangan reguliše razmenu materija.

6. Ovas - pomaže za rast i razvoj. Bogat proteinima. Podstiče obrazovanje novih kostnih tkiva. Specijalisti preporučujukonzumaciju 50 grama ovasa dnevno.

7. Orašasto voće i semenje - kikiriki, bademi, semenke bundeve itd. sadrže važne aminokiseline koje organizmu nabavljaju važne minerale, masnoće, neophodne za rast i razvoj. Orašasto voće stimuliše rast hormona.

8. Zeleno lisnato povrće - jedna od najboljih grupa namirnica koje stimulišu rast. Sadrže važne minerale, vitamine, ugljene hidrate i vlakna. Jedne od najefikasnijih namirnica u ovoj grupi su spanać, kupus, brokoli, grašak, prokelj i bamija.

9. Riba - nema efikasnije i zdravije hrane za stimulaciju rasta od ribe. Losos, tuna, sardine su bogate proteinima i vitaminom D. Zahvaljujući sadržaju kalijuma u ribi, učvršćuje se struktura kostiju.

10. Ženšen - to je biljka koja podstiče rast. Sadrži minerale koji povećavaju gustinu kostiju.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest