Pečeni ili sirovi orašasti plodovi?

orašasti plodovi

Orašasti plodovi su izuzetno zdravi. Predstavljaju savršen međuobrok, koji će vam obezbediti sve neophodne materije - vitamine, minerale, masti, biljne proteine i tačnu dozu ugljenih hidrata. Svi vole orašaste plodove! Međutim, u sirovom obliku ih ne vole svi.

22. oktobra, na dan kada SAD obeležava dan orašastih plodova, hajde malo više da govorimo o koristima pečenih i sirovih orašastih plodova.

Kako su korisniji? Pečeni ili sirovi?

Orašasti plodovi se zapravo peku kako bi se poboljšao njihov ukus i njihova tekstura. Ideja je postanu hrskaviji i slaniji. Istina je da i pečeni i sirovi orašasti plodovi sadrže zdrave materije.

Međutim, važan je način na koji ih pečemo. U slučaju da ih začinima i ispečemo bez masnoće, njihove kalorije i materije u njima se ne menjaju nešto posebno. Međutim, kada koristimo ulje prilikom pečenja, onda njihova energetska vrednost značajno raste!

Važna je i temperatura. Kada pečemo orašaste plodove na visokoj temperaturi, masti u njima menjaju svoja svojstva. A upravo ona su najkorisniji deo njih. Važno je da pečete orašaste plodove kod kuće. Tako možete kontrolisati temperaturu na kojoj se proces odvija. Pecite ih otprilike 10 minuta na niskoj temperaturi.

miks orašastih plodova

Neke druge materija takođe se gube prilikom spremanja sirovih orašastih plodova. Vitamin E, magnezijum i fosfor se nalaze među njima. Razlog - oni su osteljivi na toplotu. Međutim, ponovo, kao i kod masti - kako će se preoblikovati i koliko će se korisnih minerala i vitamina izgubiti prilikom pečenja - sve zavisi od temperature!

Sirovi orašasti plodovi sa svoje strane mogu da budu uprljani bakterijama ili gljivicama. Svi smo videli u kakvim uslovima se čuvaju na pijacama - svako ih dodiruje. Samo možemo da zamislimo šta se dešavalo pre toga. A budući da ne znamo, to je jedan dobar razlog da ih ubacimo da prođu makar laganu termičku obradu.

Kakave orašaste plodove da konzumirate - pečene ili sirove orašaste plodove? Sigurno ste zbunjeni. Istina je da možete da konzumirate obe vrste. I pečeni i sirovi sadrže korisne materije.

Ne zaboravite - kupujte orašaste plodove iz sigurnih izvora koji ih dobro čuvaju, ukoliko nameravate da ih konzumirate u sirovom obliku. Međutim, ukoliko ih volite pečene - nemojte ih presoliti i obrađujte ih na nižoj temperaturi.

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji