Supermarket je mesto gde možemo da nađemo sve što nam treba. Omiljen je domaćicama, prosto te mami da kupiš nešto svesno. Postoje neki trikovi koji uopšte nisu slučajni. To je cela marketinška strategija, izgrađena na bazi psihe i svesti potrošača. Ovi trikovi su potpuno uspešni i veoma interesantni. Evo neki od njih za koje možda uopšte ne mislite da su takvi.
1. Praznik za čula
Još na ulazu u prodavnicu, opija vam prijatan miris pečenog pileta, hleba, tek izvađenog iz rerne ili prosto odlično sredstvo za čišćenje. Normalno je da duže ostanete na mestu gde miriše lep, zar ne?
2. Velika kolica
Veoma udobna kolica za kupovinu, nisu slučajno te veličine. Kod potrošača se rađa instinkt da popuni taj prostor sa mnogo proizvoda, naravno.
3. Akcije - skoro ih ima svuda i mnogo ih je
Uvereni smo da što više kupujemo, više koritimo date artikle, nije važno da li su ishranu ili ne. Rvo zašto su top ponude napravljene, tako da vas uvek nateraju da se vratite i da tražite još sličnih proizvoda.
4. Voće i povrće u prvom planu
Obično je na početku prodavnice, zar ne? To je strategija za privlačenje pažnje. Eksplozija boja, oblika, često i miris svežih proizvoda može da otključa želju za kupovinom.
5. Fiksirane cene
U principu je normalno da čovek koji često kupuje pamti cene glavnih proizvoda koje kupuje. Ulazite, uzimate, pravite račun i odlazite na kasu, u međuvremenu stavljate još neke potrebne proizvode. Zato je račun više nego što ste očekvali.
6. Manji prostor na kasi
Prostor na kasi se smanjuje, zato što nisu retki slučajevi kada čovek želi da odustane od nečega što je uzeo u poslednjem trenutku. Često nema gde da ga stavi, zato kupuje to. Veoma lukavo!
7. Ogroman izbor
Zahvaljujući kome provodite više vremena u prodavnici, čak i da ne kupite nešto.
8. Muzika
Prijatna muzika i izazivajuće kratke reklame koje se čuju u supermarketu, podstiču veću kupovinu Da biste se ograničili, možete da pustite laganu muziku na slušalicama i da se koncentrišete na razumnu kupovinu.
Komentari