Rečnik bezglutenskih brašna

Brašna bez glutena

Učenje kombinacija bezglutenskih brašna tajna je uspešnog kuvanja bez glutena. Brašno bez glutena ima različite ukuse, karakteristike, upotrebu i hranljivi sadržaj.

Sledeći opisi će Vam pomoći da izaberete različita brašna za posebne recepte bez glutena i individulne nutritivne potrebe.

Da biste sprečili truljenje, uvek čuvajte cela zrna i brašna u frižideru ili zamrzivaču.

1. Amarant

Amarant bez glutena

Amarant je po ukusu blago sladak i orašast. Brašno je kremasto, ima visok sadržaj vlage, brzo postaje braon boje i formira debele kore. Amarant se veoma dobro slaže sa receptima, koji ne sadrže velike količine tečnosti. Koristite brašno amaranta kao deo (do 25%) ukupnog odnosa brašna u svim vrstama smese za bezglutenska brašna i receptima za hleb, palačinke, kifle, keksove i testo za picu. Amarant je takođe odličan zgušnjivač zaprški i soseva.

2. Heljda

Brašno od heljde je jako brašno zemljane arome, prisutno je u svetlim i tamnim varijantama. Koristite brašno svetle boje kako biste postigli najbolje rezultate u receptima bez glutena. Brašno od heljde u bezglutenske recepte dodaje belančevine, vlakna, vitamine i minerale i može da se koristi za pravljenje ukusnih palačinki.

3. Proso

Proso bez glutena

Ovo malo zrno se smatra najstarijim koje su ljudi konzumirali. Za milione ljudi u Africi, Aziji i indiji proso je važan izvor proteina, vitamina i minerala koji se lako vare. Svež proso izgleda kao žuto kukuruzno brašno i pečenim jelima daje laganu, slatku aromu i donekle hrskavu teksturu. Celo zrno prosa kuvajte kao pirinač u hranljivim integralnim užinama, ili kao zamenu za pirinač i ječam u različitim receptima. Dodajte male količine brašna od prosa u recepte za pečenje bez glutena kako biste poboljšali kvalitet hrane.

4. Ovas

Ovas je prijatnog ukusa i žvakaste teksture i bezglutenskim receptima dodaje proteine, rastvorljiva vlakna, vitamine i minerale. Ovseno brašno koristite za hleb, palačinke, kifle, keksove, torte i musli.

5. Kinoa

Kinoa bez glutena

Kinoa je veoma kvalitetan izvor proteina. Ovo drevno zrno bilo je osnovni izvor hrane civilizacije Inka pre više hiljada godina. Nudi se kao celo zrno, u ljuspama i kao brašno.

Semenke mogu da se koriste kao zamena za pirinač i ječam u pilavu, kuskusu i receptima za supe. Ljuspe mogu da se koriste kao zamena za ovas. Brašno od kinoe donekle ima jak, gorak ukus, može da se koristi u malim količinama u smesama bez glutena i receptima za pečenje, kako bi se poboljšao nutritivni kvalitet. Pre nego što ga skuvate, celo zrno treba da isperete u hladnoj vodi kako bi se uklonili gorki saponini - prirodni premaz koji se nalazi na semenkama kinoe.

6. Pirinač

Belo pirinčano brašno i slatko pirinčano brašno daju lakoću i teksturu bezglutenskim pečenim jelima. Smeđi pirinač i brašno dodaju vlakna i hranljive kvalitete. Belo i smeđe pirinčano brašno su neutralno aromatizovani. Koristite pirinčana brašna u kombinaciji sa drugim bezglutenskim brašnom za bolju teksturu i hranljivi kvalitet. Slatko brašno od pirinča, ponekad nazivano "lepljiv" pirinač, ne sadrži gluten. Ono ima unikatan, želatinozni kvalitet. Dodajte slatko pirinčano brašno u malim količinama kako biste poboljšali strukturu pečene hrane bez glutena i kao zgušnjivač recepata za sos.

7. Soja

Sojino brašno bez glutena

Sojino brašno je prirodno bogato visokim sadržajem proteina i masti, ali je dostupno i kao prerađen, nemasni proizvod sa niskim sadržajem masti. Ono je bledo žuto i ima jak ukus. Dodaje vlagu i teksturu u pečene proizvode i brzo postaje smeđe boje. Amarant ili sirak su dobri zamenici sojinog brašna u većini recepata.

8. Bademi

Bademovo brašno je brašno koje ima visok sadržaj vlakana i masti, ono daje vlagu, ukus, teksturu i hranljivu vrednost različitim pečenim bezglutenskim jelima. Od orašastih brašna - uključujući brašno od badema ili lešnika, prave se ukusne smese za pohovanja piletine, ribe ili povrća. Brašno od orašastih plodova može da se koristi kao zamena za mleko u prahu u većini recepata, što ih čini zdravom alternativom za mleko.

9. Kokos

Kokosovo brašno može da se koristi u malim količinama u receptima bez glutena, kako bi se povećao sadržaj vlakana. Ono je skoro sa 60% vlakana, ima visok sadržaj masti i niži sadržaj ugljenih hidrata, nego druga bezglutenska brašna. Kokosovo brašno najbolje deluje u receptima koji sadrže jaja i ima kratak rok trajanja. Pečene proizvode spremljene sa kokosovim brašnom čuvajte u frižideru, kako bi se sprečilo njihovo kvarenje.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji