bonapeti.rs»Saveti»Koliko grama proteina treba da unosimo dnevno?

Koliko grama proteina treba da unosimo dnevno?

Rosi StoyanovaRosi Stoyanova
Glavni urednik
4008711
Koliko grama proteina treba da unosimo dnevno?

Proteini su veoma važan izvor energije za ljudski organizam. Oni čine oko 20% telesne težine osobe i obavljaju različite funkcije.

Proteini su izuzetno važni za sportiste i sve one koji žele da oblikuju lepo telo. Da bi svi bili zdravi, svaki dan treba da jedu određenu količinu proteina.

Stručnjaci preporučuju da svako od nas konzumira između 50 i 55 g dnevno. Unos je dobro podeliti na više porcija od 10 do 25 g, a ne uzimati ih u jednom obroku. Najbogatiji izvori proteina su jaja i mleko, meso, losos, tunjevina, mahunarke, karfiol, škampi, teleća džigerica.

Svakodnevno unošenje dovoljno proteina dobro je za varenje, i što je najvažnije, proteini obezbeđuju telu hranljive materije koje su mu potrebne. Proteini su važni ne samo za izgradnju jakih mišića, već i za njihovo održavanje. Na primer, veoma dobar način za dobijanje proteina je sveži sir sa niskim sadržajem masti. Samo 200 g sadrži 25 grama proteina.

Nedostatak proteina može izazvati iscrpljenost i umor, a sistemski nedostatak dovodi do ekstremne iscrpljenosti, gubitka težine, umora, slabosti i čestih infekcija.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Rejting

3
Ukupno glasalo: 1
50
40
31
20
10
Oceni:

Komentari

Pošalji