Da li je ljuta hrana (ljute paprike) korisna kod dijabetesa?

Da li je ljuta hrana (ljute paprike) korisna kod dijabetesa?
Fotografije: bonapeti.rs

Uprkos tome što je voće i povrće u osnovi svake zdrave dijete, osobe sa određenim zdravstvenim problemima možda će morati da ih koriste u umerenim količinama. Kod nestabilnog nivoa šećera u krvi i kod nedostatka dovoljne količine insulin, dijabetičari treba da pažljivo preračunaju kalorije i ugljene hidrate, kako bi održavali svoje zdravlje.

Kako su paprike bogate vlaknima i sadrže relativno nizak nivo kalorija i ugljenih hidrata, one su odličan izbor kod dijabetesa.

Jedno od osnovnih pravila kod ishrane dijabetičara uključuje pažljivo brojanje ugljenih hidrata. Dok su ugljeni hidrati od suštinske važnosti za energetski potencijal našeg tela, oni u isto vreme mogu da učine da se nivo šećera u krvi poveća.

Vaš lekar vam može pomoći da odredite odgovarajuću količinu ugljenih hidrata koju ćete unositi, a u vezi sa trenutnim zdravstvenim stanjem i dijagnozom dijabetesa. Nakon toga će vasa dnevna doza ugljenih hidrata koje unosite biti podeljena između skroba, šećera i vlakana.

Većina paprika sadrži oko 5 do 7 grama ugljenih hidrata u jednoj šolji sirovog povrća, ali neke vrste ljutih paprika mogu da sadrže od 9 do 10 grama ugljenih hidrata u jednoj šolji.

Prema Američkoj asocijacji dijabetičara, paprika se smatraju ne zrnastim povrćem, što označava da je većina ugljenih hidrata, koji se nalaze u paprikama, u obliku vlakana. Vlakna ne samo da pomažu da se reguliše nivo šećera u krvi, već i umanjuju rizik od srčanih oboljenja.

Paprika je bogata vitaminom C, kalijumom i fitonutijenima, koji pomažu u smanjivanju upala i štite ćelije od oštećenja. U kuhinji možete slobodno da koristite ljute paprika i kari u prahu.

Aktivni sastojak ljute aleve paprika je kapsaicin, koji pomaže da se reguiše šećer u krvi – glukoza. Istraživanja iz 2006. Godine pokazala su da je nivo krvne glukoze niži kod osoba koje su jele jela začinjena kajenskom paprikom.

Niži nivo šećera u krvi je takođe zabeležen, posebno u grupi koja je kozumirala hranu koja sadrži kajensku papriku mesec dana pre testiranja.

Ovaj podatak nudi kao pretpostavku da kajenska paprika može da poboljša osetljivost tkiva na insulin i da će biti potrebno mnogo manje insulina da se glukoza iz krvi efikasno prebaci u tkiva.

I tako, nastavljajte i dalje da uživate u vašoj pikantnoj hrani! Kuvajte sa čilijem, karijem i ljutim paprikama i dajte smeli ukus vašoj hrani sa dodatnim benefitima u regulisanju nivoa šećera u krvi.

5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji