Ishrana tokom prehlade

Jabuke zdravo voće

Hrana je izuzetno važna za naš brži oporavak tokom prehlade.

Evo koju hranu je korisno konzumirati kada smo prehlađeni:

- Paradajz, krastavac, povrće, voće

Oni sadrže kompleks biološki aktivnih materija - vitamine, minerale, fermente, antioksidanse koji jačaju imuni sistem;

- Pileći bujon, orašasto voće, niskomasno kiselo mleko, nemasno meso

Meso treba da je nemasno kao na primer pileće grudi bez kožice. Belančevine, kojima su ove namirnice bogate, pomažu bržem oporavku ćelija poraženih upalnim procesom;

- Napitci bez kofeina

Vitaminski sokovi i mineralne vode jačaju organizam tako što ga čiste od toksina;

- Jabuke, banane, suvo grožđe, kivi, dunje, maline, kupine, ribizle, borovnice

Kivi

Ovo voće uspeva da obloži sluzokožu disajnih puteva. Olakšavaju rad srca. Daju energiju imunom sistemu vitaminima i ojačavaju odvojene procese koji oslobađaju telo od nakupljenih toksina;

- Pomorandže, mandarine, limun, tikva, šargarepa i drugo voće i povrće žute i narandžaste boje

Nabrojano voće sadrži u sebi protiv virusne vitamine A, E i C, kao i bioflavonoide, koji pomažu da se vitamini zadrže u organizmu. Za razliku od drugog voća citrusno nema fermente koji uništavaju vitamin C.

- orašasto voće

Jesti orahe

Bogato biljnim belančevinama, vitaminom E i mikroelementom selen. Stimulišu naš imuni sistem.

- Riba, jaja, ovsena kaša, variva

ovsene pahuljice

Zahvaljujući cinku, koji se u njima nalazi, neutrališu respiratorne viruse i jačaju odbranu organizma.

Evo i koju hranu sa sigurnošću treba da izbegavamo i ograničimo na minumum kad smo prehlađeni.

bolesna devojka grip

- Beli kupus, repa, rotkvice

Oni otežavaju stomačno-crevni trakt, zbog čega se ne zadržavaju druge vredne hranljive materije;

- Masne namirnice, uključujući i mlečnu hranu sa velikim procentom mlečne masti

Stomak sporije prerađuje ove namirnice i na taj način se opterećuje organizam;

- Kafa, koka-kola, jaki začini, dimljeni i slani specijaliteti

koka kola

Oni izuzetno mnogo nadražuju stomak, a kad smo prehlađeni on je još osetljiviji. Posebno kada je upaljen trakt organa za varenje;

- Ananas, mnogo slatkiša, kiselo voće

Oni neprijatno utiču na ravnotežu baze kiselosti u organizmu,

- Jaki mesni bujoni od teletine, svinjetine i govedine

U principu ova mesa se smatraju teškom hranom. Teško se prerađuju u oragnizmu;

- Hleb, makarone, krompir, peciva od testa, slatkiši

bolonjeze špageti

Oni su bogati ugljenim hidratima i mogu da pomognu u razvijanju komplikacija nakon gripa, jer pretovaruju pankreas koji je na prvoj liniji udara pri napadu virusa.

Komentari

Pošalji
4
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni: