bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Lekovita svojstva paradajza

Lekovita svojstva paradajza

Лечебните свойства на доматите

Svi znamo za paradajz, ali možda ne znaju svi da je to plod iz porodice beladona. U zavisnosti od sorte, paradajz se razlikuje po ukusu, veličini, obliku i boji.

Paradajz je bogat vlaknima, vitaminima, mineralima i fitonutrijentima. Odličan su izvor vitamina B6, C i K, beta karotena, biotina, niacina, kalijuma, fosfora, kalcijuma, gvožđa, cinka i selena, kao i mnogih organskih kiselina poput limunske i jabučne kiseline koje određuju karakterističan ukus paradajza. Zbog visokog sadržaja antioksidanata, organskih kiselina i drugih esencijalnih hranljivih materija, paradajz je pravi eliksir zdravlja.

Kombinovano delovanje gvožđa i vitamina C, koje sadrži paradajz, pomaže u sintezi hemoglobina i stvaranju novih crvenih krvnih zrnaca, čime pomaže u sprečavanju ili lečenju različitih vrsta anemije.

Neka istraživanja su pokazala da likopen u kori i mesu paradajza može igrati važnu ulogu u sprečavanju određenih vrsta raka - raka pluća, prostate i debelog creva.

Zdravstvene koristi likopen ima prvenstveno zbog svog antioksidativnog delovanja, koje je čak i veće od delovanja beta-karotena.

Nedavne studije pokazuju da antiinflamatorno sredstvo sadržano u kori paradajza ima veoma moćna protivupalna svojstva i da je veoma korisno u borbi protiv različitih upala.

Zbog toga što sadrži vitamin C, kalcijum i fosfor, paradajz je veoma dobar za zdravlje kostiju i zuba.

Туршия с Домати

Paradajz poboljšava rad srca pomažući u snižavanju pritiska zbog visokog sadržaja kalijuma. Takođe sprečava oksidaciju holesterola, što je jedan od prvih koraka u stvaranju aterosklerotičnih plakova.

Likopen, koji se nalazi u paradajzu, poboljšava sposobnost kože da se zaštiti od štetnih UV zraka. Pošto je bogat vitaminima A i C, to ga čini korisnim smanjujući starenje kože i uklanjajući nedostatke na koži.

Visok sadržaj kalijuma i fosfora u crvenom soku paradajza pomaže u ublažavanju simptoma stresa i umora, kao i u ublažavanju grčeva mišića.

Da biste iskoristili lekovita svojstva paradajza, možete ga jesti sirov ili skuvan. Probajte različite recepte: paradajz sa sirom, poput salate kapreze ili običnu šopsku salatu. Iznenadite porodicu punjenim paradajzom ili čorbama od paradajza. Postoji toliko korisnih i ukusnih recepata sa paradajzom!

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji