Kada se pije magnezijum?

Kada se pije magnezijum?
Fotografije: bonapeti.rs

Magnezijum je jedan od najvažnijih minerala, koji omogućava da naš organizam funkcioniše normalno. Kod deficita magnezijuma u organizmu pojavljuju se sledeći simptomi: hronični umor, osećaj slabosti, smanjen apetit, mučnina, povraćanje i češće razboljevanje. U dužem vremenskom periodu kada je nivo magnezijuma ispod normalnih vrednosti pojavljuju se i drugi simptomi: promena ritma srca, promenjljiva raspoloženja, osećaj trnaca u udovima.

Magnezijum ima veoma blagotvorno dejstvo na organizam i zbog toga se magnezijum pije kod problema sa visokim krvnim pritiskom, dijabetesom, smanjuje rizik od osteoporoze. Smanjeni nivo magnezijuma može da dovede do pojave čestih migrena i osećaja hronične slabosti.

Ako imate problem sa spavanjem, treba da znate da unos magnezijuma pomaže kod ovih problema. Magnezijum pomaže da zaspite brže i osigurava dug i miran san. Magnezijum deluje veoma blagotvorno na nervni sistem i pomaže kod depresije, promenljivog raspoloženja, nervoze, pojave agresivnosti i kod problema sa pamćenjem. Kada nema dovoljno magnezijuma u organizmu, čovek postaje osetljiviji, uznemiren i razdražljiv. Nedostatak magnezijuma u organizmu može da dovede i do straha, nespokojstva, pa čak i do halucinacija.

Uzimanje magnezijuma ima protivupalno dejstvo. Takođe, magnezijum je važan mineral koji osigurava normalni tok ovulacije, trudnoće i mesečnog ciklusa kod žena.

Za vreme trudnoće, nivo magnezijuma u organizmu opada i zbog toga se preporučuje njegovo uzimanje u obliku dodataka ishrani. Na taj način se osigurava dovoljna količina magnezijuma za majku i bebu.

To štiti majku od depresije tokom trudnoće i značajno ublažava postporođajnu depresiju. Ako majka doji nakon rađanja, ponovo je dobro da uzima magnezijum u obliku dodataka ishrani, jer dojenje smanjuje nivo magnezijuma u organizmu. Ako majka uzima magnezijum preko dodataka ishrani, značajno će se umanjiti rizik od umora, potištenosti i depresivnih stanja.

Ako uzimate kontraceptivna sredstva, dobro je da znate da ona sprečavaju pravilno usvajanje magnezijuma u organizam. On se zadržava u kostima i zbog toga je dobro da ga obezbedite uz pomoć dodataka ishrani i odgovarajućim namirnicama.

U zrelim godinama nivo magnezijuma opada. Dobro je balansirati megnezijum u organizmu, kako bi izbegli rizik od osteoporoze.

Ako držite dijetu, najverovatnije vam nedostaje magnezijum i to može dovesti do različitih problema i nelagodnosti. Možete uzimati dodatke ishrani sa magnezijumom, kako bi obezbedili neophodnu količinu magnezijuma, ovog veoma važnog i korisnog minerala za naš organizam.

Deca, takođe, veoma često imaju problem sa nedostatkom magnezijuma u organizmu, jer je on kod njih neophodan za rast kostiju, za pravilno funkcionisanje mozga i mišića. Simptomi nedostatka su: bolovi u stomaku na nervnoj bazi, različiti tikovi, sramežljivost i poremećaji u snu. Osigurajte unos dodatka ishrani sa magnezijumom u periodu od 3 meseca i problem će biti rešen.

Individualni dnevni unos magnezijuma se određuje na osnovu telesne mase čoveka. Prema lekarima je pravilno da se osigura minimalna doza od 6 mg/kg telesne mase ili jednostavnije - osoba težine oko 70 kg treba dnevno da unese 400 mg magnezijuma dnevno.

Pogledaj više

Rejting

4
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji