Koja su mesa nemasna?

Koja su mesa nemasna?
Fotografije: bonapeti.rs

Danas ima sve više ljudi, koji vodezdrav način života i odriču se previše masne hrane. Masne mlečne proizvode menjaju proizvodima sa niskim sadržajem masnoća, prestaju da jedu prženu hranu i razume se, ne koriste masnoće.

Šta znači nemasno meso?

Posno ili nemasno meso je meso, koje ima nizak sadržaj masnoća. Takvo meso se često pretvara u osnov dijete sa smanjivanje kilograma, kao i kod lečenja različitih oboljenja. Tako, naprimer, kod oboljenja želuca i crevnog trakta, artritisa, alergijskih oboljenja i mnogih drugih, preporučuje se da se u ishranu uvedu mesa sa niskim sadržajem masnoća.

Meso je odličan izvor proteina, koji su izuzetno važni kod dijete. U krajnoj liniji, unos proteina doprinosi bržem gubljenju kilograma, zbog fakta, da proteine telo usvaja duže vreme, za razliku od ugljenih hidrata.

Pored toga je veoma važno da se stvori mišićni relaks bez konzumacije proteina, a to znači da nemasno meso je hrana broj 1 u dijeti i sportskom načinu ishrane. Mnoge dijete preporučuju uvođenje posnog mesa, kao što su naprimer proteinska dijeta, dijeta sa ugljenim hidratima i u dijeti koja ciklično ređa ugljene hidrate ili kako se naziva odvojena ishrana.

Koja su mesa nemasna

Pileće meso

Piletina se smatra dijetetskim mesom. U 100 g piletine ima oko 200 kalorija, 18 grama proteina i 15 grama masnoća. Ipak, sadržaj kalorija u piletini može da varira u zavisnosti od toga, koji deo pileta se konzumira. U 100 grama pilećeg belog mesa ima 113 kalorija, 23 grama proteina i samo 2,5 grama masnoća. Na ovaj način možete da kontrolišete koji deo pileta ćete uključiti u vašu dijetu.

Zečetina

Drugo dijetetsko i niskomasno meso je zečetina. Ovo meso veoma liči na piletinu, ali je još korisnije. Sadrži ogroman broj proteina, vitamina B6, B12, PP, koji čine ovo meso nezamenjljivim u dijetama. Zečetina sadrži i mnogo fosfora, fluora i kalcijuma. Kalorijski sadržaj ovog posnog mesa je oko 180 kalorija u 100 grama, sadrži i 21 gram proteina i 11 grama masnoća. Treba takođe napomenuti da se protein koji sadrži zečetina veoma lako prihvata i vari.

Ćuretina

Apsolutno dijetalno meso je ćuretina i takođe spada u nemasna mesa. Meso ćurke sadrži malo holesterola, dobro se usvaja od strane organizma i u isto vreme sadrži mnogo korisnih sastojaka. Ćuretina je bogata vitaminom A i E, sadrži važne mikroelemente kao što su gvožđe, kalijum i kalcijum. Ćuretina se smatra mnogo korisnijim mesom da piletine i zečetine. Ćuretina sadrži samo 120 kalorija, a u fileu ima 113. Kao celina, sadržaj kalorija u ćuretini je oko 200 kalorija na 100 grama, sadrži 20 grama proteina i 12 grama masnoće.

Teleće meso

Kada se govori o nemasnom mesu, nije moguće , a da se ne spomene teleće meso, koje je odlična dijetalna hrana. Ovo niskokalorično meso je bogato holinom, vitaminima B, B3, B6 i takođe sadrži mnogo minerala: gvožđe, fodfor, cink, bakar, i druge. Pored toga, teleće meso doprinosi regulisanju krvne glukoze, što je veoma važno za vreme dijete. U 100 grama telećeg mesa ima 100 kalorija, 19 grama proteina i samo 2 grama masnoća.

Goveđe meso

Goveđe meso može da bude uključeno u dijetu, jer ono sadrži mnogo proteina i gvožđa. Ipak, to više važi za biftek, koji sadrži nekoliko masnih slojeva i smatra se niskomasnim mesom. U 100 grama bifteka ima oko 120 kalorija, 20 grama proteina i 3 grama masnoća.

Uprkos činjenici da sve nabrojane vrste mesa nisu masne i niskokalorične su, sadrže malo masnoća, ne zaboravite i načine njihove pripreme. Nemasno meso, prženo u maslacu ili uz dodavanje različitih sosova, odmah se pretvara u kategoriju jela koja su opasna za figuru i zdravlje. Preporučuje se da se meso dinsta, peče u rerni ili da se kuva, pa će na taj način zaista biti dijetalno.

5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji