Kako da pripremimo domaće brašno od heljde

Kako da pripremimo domaće brašno od heljde

Heljda je biljka iz porodice troskota (Fagopyrum esculentum). Semenke ove kulture sa obiko piramide sa tri ivice. Boja ima je svetla do tamnobraon, sa sivkastim notama, a unutra semenke su bele.

Uprkos tome što heljda ne spada u žitarice, ona se koristi i konzumira kao one.

Od nje možemo prirpemiti odlično brašno u domaćim uslovima i da obogatimo našu testeninu sa dozom korisnih svojstava, koje ćemo kasnije spomenuti.

Semenke heljde možemo samleti direktno ili prethodno da ih operemo tekućom vodom i nakon toga da zapečemo na suvom tiganju - na taj način se smatra da će se otkloniti gorčivost i ukus i miris brašna će biti prijatni.

Za mlevenje brašna od heljde vam je potreban odgovarajući uređaj kao što je nutri blender, Vitamiks, Termomiks, mehanička mašinica za mlevenje brašna ili kafe. Najzdravija varijata ostaje kamena ručna mašinica - i brašno, pripremljeno sa njima čuva maksimalno svoje zdrave sastojke.

Ćak i ako ne uspete da postignete super fino brašno kao što je industrijalno, nije problem, posebno ako koristite kao dodatak drugim brašnima.

Preporučuje se, ako niste koristili odmah, da ga čuvate u najbolje zatvorenoj hermetičkom posudi dan-dva, zato što nakon dužeg čuvanja dosta vitamina ili prirodih organskih masti se gube.

Koristite domaće brašno od heljde da biste prirpemili ukusna i veoma korisna zadovoljstva kao što su bline, krekeri, palačinke, testenina, keksići ili hleb, pogače i kiflice.

U početku, da biste se navikli na specifičan ukus heljde, mešajte je sa drugim brašnom, a posle možete koristiti i samostalno, ali imajte u vudu da zbog nedostatka glutena neće nadođi, kao što je pšenično.

Boja testa koju će dobiti brašno od heljde, biće tamniji, a ukus specifičniji i specijalnog karaktera.

Evo zašto je i toliko cenjena ova kultura i zašto treba da je uključimo u naš meni.

1. Heljda sadrži proteine (10-13 %), vlakna i sve esencijalne masne kiseline, među kojima su lizin i metionin. Usporava starenje, štiti od raka i stomačno-crevnih problema, zatvora i usporenog rada metabolizma.

2. Bogata je vitaminima, posebno iz grupe B.

3. Ima mnogo vitamina - magnezijuma, kalijuma, selena, gvožđa, fosfora, cinka, kalcijuma itd. Zbog toga je korisna za kosti i zube, za mišiće i tkiva.

4. Sadrži flavonoide kao što je rutin, koji je moćan antioksidant, jača krvne sudove i redukuje krvni pritisak. Pomaže u borbi i prevenciji bolesti i neraspoloženja kao što je ateroskleroza i visok krvni pritisak, hemoroide, raspukle krvne sudove i proširene vene.

5. Zbog nedostatka glutena u heljdi ona je odgovarajuća za ljude sa celijakijom, kao i za razne dijete.

Pogledaj više

Rejting

4
Ukupno glasalo: 1
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji