bonapeti.rs»Članci»Zanimljivo»Više masne ribe - manje glavobolje

Više masne ribe - manje glavobolje

Teodora MeshterovaTeodora Meshterova
Početnik
6820816
Više masne ribe - manje glavobolje

Ako imate vrlo česte i veoma jake glavobolje, onda je ovaj članak za vas. Hajde da saznamo kako možete da smanjite glavobolju masnom ribom.

Kada jedete masnu ribu, to pomaže kod migrene i veoma jake i teške glavobolje, prema američkom istraživanju.

Ova studija je uključivala 182 osobe koje su vrlo često imale migrenu. Učesnici su podeljeni u 3 grupe ljudi i svaka grupa je imala posebnu ishranu koja je trajala 16 nedelja.

Njihova dijeta je uključivala ribu, povrće, salate i stvari koje se uobičajeno jedu za doručak.

- Prva grupa jela je masnu ribu u velikim količinama i manje hrane koja sadrži linolensku kiselinu;

- Druga grupa je jela više masne ribe i namirnica koje sadrže više linolenske kiseline;

- Treća grupa je konzumirala više proizvoda sa linolenskom kiselinom i manje masne ribe;

Linolenska kiselina je polizasićena masna kiselina koju naše telo dobija putem kukuruza, soje, kao i nekih orašastih plodova i semena.

Svi ljudi koji su učestvovali u ovoj studiji imali su zadatak da prate broj dana tokom kojih su imali tešku migrenu, njeno trajanje i intenzitet. Takođe su morali da vode dnevnik koji opisuje kako migrene utiču na njihovu sposobnost učenja i rada, njihov društveni život i koliko često su morali da uzimaju lekove da bi ublažili bol.

Masna riba protiv glavobolje

Prema objavljenim rezultatima, ishrana koja je obezbeđivala manje linolenske kiseline i više masne ribe smanjila je broj sati u kojima su učesnici imali dnevne glavobolje za skoro 50% od onih koji su bili na druge dve dijete koje smo spomenuli.

Kada jedete više omega-3 masnih kiselina i manje omega-6, ovo može značajno smanjiti učestalost migrena i glavobolja. Nažalost, većina ljudi ne dobija dovoljno omega-3 masnih kiselina.

Međutim, da bi se postigao efekat, mora se održavati pravi odnos između omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Omega-3 masne kiseline imaju dobar antiinflamatorni efekat, a omega-6 deluju suprotno.

Nažalost, skoro uvek jedemo više omega-6 nego omega-3 masnih kiselina. Tačan odnos između njih treba da bude 4 prema 1.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest