Zašto treba da jedemo jaja

jaja i mirođija

U poslednjoj decniji jaja su izazvala brojne polemike o tome da li su korisna ili ne.

U stvari, jaja su bogata hranljivim sastojcima, uključujući i najvažnije vitamine, minerale i antioksidanse, koji pomažu u borbi protiv nekih bolesti.

I suprotno opšteprihvaćenom shvatanju, jaja ne povećavaju značajno nivo holesterola. Eto zbog čega razloga da ne pojedete po jedno jaje na dan.

Zašto ne treba da izbacujemo jaja iz našeg jelovnika?

- Jaja su odličan izvor belančevina i ovo je divna alternativa mesa i ribe.

- Jaja sadrže malo kalorija - u jednom oko 76 kalorija. Toliko naprimer ima u jednoj maloj banani.

kuvano jaje

- U jajima se nalazi 10% masti i najviše mononezasićenih masti koji smanjuju holesterol, pomažu smanjivanju rizika od srčanih oboljenja, sprečavaju neke vrste raka.

- U jajima se nalaze vitamini C, B, D i E, kojiu su potrebni za normalan rast tela i za zaštitu od raka.

- Jaja su divan izvor minerala, uključujući gvožđe. Gvožđe je potrebno za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. Fosfor je potreban za zdravlje zuba i kostiju, a jod za proizvodnju hormona štitne žlezde.

- Jaja su takođe izvor elemenata koji su potrebni organizmu, u ne mnogo velikim količinama - selen (koji igra ulogu antioksidansa), cink (potreban za oporavak rana i zdrav imuni sistem).

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji